فیلم‌های چهلمین جشنواره فجر در کردستان اکران می‌شود


فیلم‌های چهلمین جشنواره فجر در کردستان اکران می‌شود

سنندج- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اکران همزمان فیلم های چهلمین جشنواره فیلم فجر در کردستان خبر داد و گفت: اکران این فیلم‌ها در سینما بهمن سنندج و از 15 بهمن ماه سال جاری آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، عبیدالله رستمی روز شنبه در نشست مجازی با خبرنگاران استان اظهار داشت: برای هشتمین سال متوالی امکان اکران همزمان جشنواره فیلم فجر در استان در ایام دهه مبارک فجر با همکاری سازمان امور سینمایی وزارت متبوع فراهم شده است.

وی افزود: اکران فیلم های جشنواره چهلم از ۱۵ تا ۲۲ بهمن در پردیس سینمایی بهمن سالن های شماره یک و۲ با همکاری سازمان و نهادهای مربوطه انجام می شود.

دبیر هشتمین دوره اکران همزمان جشنواره فیلم فجر در کردستان اضافه کرد: تلاش کردیم فیلم های جشنواره فیلم فجر در سینمای های دیگر استان از جمله سینمای مهر سقز، آزادی بیجار و کردستان مریوان اکران شود اما با توجه به شرایط و مقررات جشنواره و نوع تفاهم نامه سازمان سینمایی با دبیرخانه فیلم فجر این مهم بجز در مراکز استان ها در هیچ شهر دیگری امکان اجرایی شدن ندارد.

رستمی با اشاره به اینکه رزرو بلیط فیلم‌های جشنواره فجر تنها از طریق سامانه های اعلامی انجام می‌شود، گفت: علاقمندان می‌توانند از طریق سه سایت www.irantic.com، www.cinematicket.org و www.gisheh۷.com اقدام به تهیه بلیط کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط کرونایی از ۷۰ درصد ظرفیت سالن‌های سینما برای پذیرش مردم استفاده می‌شود، یادآور شد: با هماهنگی های انجام شده با سازمان امور سینمایی وزارت ارشاد تمامی فیلم های بخش سودای سیمرغ در این دوره از جشنواره در استان در سالن شماره یک و ۲ پردیس سینمایی بهمن سنندج اکران می شود.

دبیر هشتمین دوره اکران همزمان جشنواره فیلم فجر کردستان افزود: به دلیل شیوع کرونا و نیمه تعطیل بودن مدارس امسال هم همچون پارسال بخش سیمرغ و پروانه ها که مخصوص مدارس و کودکان و نوجوانان بود برگزار نمی شود.

رستمی ضمن قدردانی از نهادها و سازمان های دولتی و غیر دولتی استان برای همکاری در برگزاری برنامه های دهه مبارک فجر به ویژه اکران همزمان فیلم های جشنواره فجر، گفت: این برنامه در سطح استان با همکاری استانداری کردستان، پردیس سینمای بهمن سنندج، دفتر انجمن سینمای جوانان و موسسه فرهنگی هنری سیما ژیار کردستان برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی