کردستان سردترین شب امسال خود را سپری کرد


کردستان سردترین شب امسال خود را سپری کرد

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: در شبانه روز گذشته شهرهای بابارشانی با دمای منفی 30 و سقز با دمای منفی 29 درجه سانتی‌گراد سردترین شهرهای کشور بودند و کردستان سردترین شب امسال خود را سپری کرد.

علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دمای هوای شهرهای مریوان ۲۶-، هزارکانیان ۲۵-، دهگلان ۲۴-، سنندج و دیواندره ۲۲-، سروآباد و کامیاران ۲۰-، زرینه ۱۸-، بیجار ۱۵-، قروه ۱۴- و بانه ۱۳- درجه سانتی گراد گزارش شد.

وی افزود: شهر سروآباد در شبانه روز گذشته با دمای ۲ درجه سانتی‌گراد حداکثر دمای ثبت در استان را داشت و شهر سنندج نیز در بیشترین حالت دمای منفی پنج درجه را به ثبت رساند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: وضعیت هوای استان از امروز تا صبح روز چهارشنبه آرام و پایدار است و تنها پدیده قابل مشاهده احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای سنندج و سقز خواهد بود.

وی اضافه کرد: از فردا مقداری از سردی هوای استان کاسته می شود و تا پایان هفته به صورت میانگین هفت تا هشت درجه سانتی‌گراد دما افزایش خواهد داشت.

پناهی با اشاره به اینکه برف سنگین اخیر در مناطقی که دارای شیب زیادی هستند مستعد ریزش بهمن خواهد شد، به کوهنوردان و کولبران توصیه کرد به ارتفاعات و کوه‌های مناطقی همچون هورامان نروند چون احتمال ریزش بهمن زیاد است.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی