بررسی وضعیت ارزی کشور با حضور رییس کل بانک مرکزی/ امیرعبداللهیان به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهد


بررسی وضعیت ارزی کشور با حضور رییس کل بانک مرکزی/ امیرعبداللهیان به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهد

تهران- ایرنا- کمیسیون اقتصادی در نشست مشترکی با رییس کل بانک مرکزی و معاونین وی آخرین وضعیت ارزی کشور، نحوه اجرای تکالیف بانک مرکزی در قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، اصلاح قانون بانک مرکزی را بررسی می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی این هفته تشکیل جلسه خواهند داد وبررسی طرح‌ها و لوایح مختلف همراه با دعوت از برخی وزرا برای پاسخ به سوالات نمایندگان و ارائه گزارش آنها در دستور کار کمیسیون‌های مجلس است.

وزیر نفت در کمیسیون انرژی به نمایندگان پاسخ می‌دهد

اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این هفته و روز یکشنبه(۳ بهمن ماه) مسائل مربوط به اندازه‌گیری میزان تولید، برداشت، صادرات، توزیع و مصرف نفت خام گاز طبیعی و فرآورده‌های نفتی و امکان سنجی ایجاد سامانه جامع مدیریت هوشمند انرژی در کشور را بررسی می‌کنند.

در روزسه‌شنبه نیز سوالات برخی از نمایندگان از وزیر نفت بررسی خواهد شد. همچنین اعضای این کمیسیون روز چهارشنبه و پنجشنبه از تاسیسات نفت، گاز، پتروشیمی و سدهای استان خوزستان در مسجد سلیمان بازدید خواهند کرد.

کمیسیون اقتصادی میزبان فاطمی امین است

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه گزارش‌های نهایی تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند و منطقه آزاد قشم را برای ارائه به صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌کنند. همچنین طرح مالیات بر عایدی سرمایه در خصوص چگونگی اخذ مالیات در مناطق آزاد تجاری _ صنعتی و ویژه اقتصادی و کلیات طرح‌ها و لوایح ارجاعی به کمیسیون در خصوص اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم هم بررسی خواهد شد.

در روز دوشنبه هم اعضای کمیسیون اقتصادی نشست مشترکی را با رییس کل بانک مرکزی و معاونین وی در خصوص بررسی آخرین وضعیت ارزی کشور، بررسی نحوه اجرای تکالیف بانک مرکزی در قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، بررسی گزارش نهایی این بانک در خصوص طرح اصلاح قانون بانک مرکزی برگزار می‌کنند.

«سیدرضا فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه‌شنبه در کمیسیون اقتصادی به سوالات برخی از نمایندگان پاسخ خواهد داد.

سیدجواد ساداتی نژاد مهمان کمیسیون کشاورزی مجلس

کمیسیون کشاورزی آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در این هفته و روز یکشنبه میزبان وزیر جهاد کشاورزی است تا وی به سوالات برخی از نمایندگان پاسخ دهد.

مسوولان صندوق بیمه کشاورزی به منظور تبادل نظر و ارائه گزارش عملکرد هم روز سه‌شنبه در این کمیسیون حاضر خواهند شد و در ادامه اعضای کمیسیون نشست مشترکی با اتاق تعاون ایران برگزار خواهند کرد.

قرار است برخی از اعضای کمیسیون کشاورزی برای تداوم نظارت‌های میدانی خود، روز چهارشنبه (۶ بهمن‌ماه ) عازم استان خوزستان شوند.

وزیر صمت به سوالات نمایندگان در کمیسیون صنایع و معادن پاسخ می‌دهد

کمیسیون صنایع و معادن مجلس، روز یکشنبه عملکرد صنعت خودروسازی را بررسی خواهند کرد و در روز دوشنبه میزبان وزیر صنعت، معدن و تجارت خواهند بود تا فاطمی امین به سوالات برخی از نمایندگان پاسخ دهد.

ادامه بررسی طرح اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار و رویکرد توسعه، تولید و نظارت بر کالاهای پایه‌ای با حضور مسوولان دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس دستورکار روز سه شنبه کمیسیون صنایع و معادن قرار دارد.

طرح ممنوعیت خروج مسوولان از کشور در دستور کار کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس

ادامه بررسی لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبور دهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور، طرح استفساریه ماده ۶ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور در کمیته حقوق جزا و جرم‌شناسی، بررسی طرح تشکیل سازمان نظام داوری جمهوری اسلامی ایران در کمیته حقوق عمومی و بین‌الملل، ادامه بررسی طرح یک‌فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد در کمیته حقوق جزا و جرم‌شناسی، ادامه بررسی طرح ممنوعیت خروج مسوولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس‌از اتمام مسوولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی و نشست با معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در دستور کار این هفته اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس است.

بررسی مشکلات فعالان تجهیزات پزشکی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

بررسی راهکارهای تامین پزشک مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی ناجا، معرفی یک نفر از اعضا به‌عنوان عضو ناظر در ستاد ملی جمعیت، استماع گزارش رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد عملکرد و برنامه‌های آتی آن دانشگاه، بررسی آخرین وضعیت مشکلات فعالان تجهیزات پزشکی، بررسی نحوه اجرای ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت با حضور معاونان درمان و حقوقی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و استماع گزارش دیوان محاسبات در مورد نحوه هزینه کرد بودجه ۱۴۰۱ در بخش سلامت در دستور کار این هفته کمیسیون قرار دارد.

وزیر علوم مهمان کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در این هفته بررسی ایرادات شورای نگهبان درباره لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را در دستور کار دارد و از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای پاسخ به برخی از سوالات نمایندگان هم دعوت کرده است.

در روز سه‌شنبه هم طرح اصلاح نظام آموزش پزشکی و ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات درمانی با حضور مسوولان بررسی خواهد شد.

وزرای اقتصاد و صمت به کمیسیون اصل نود می‌روند

کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی دراین هفته پرونده‌ها و شکایات واصله را برای تصمیم‌گیری بررسی خواهد کرد. همچنین در روز دوشنبه نشست کمیسیون با حضور وزرای امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت در خصوص بررسی آخرین وضعیت سامانه‌های موضوع مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار می‌شود.

در روز سه‌شنبه نیز نشست کمیسیون با حضور رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور و اعضای کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی و بهداشت و درمان در خصوص تبیین ضرورت وجود قانون نظام عملیاتی پدافند زیستی کشور برگزار خواهد شد.

بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون برنامه و بودجه

کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هم در این هفته و روزهای یکشنبه و سه‌شنبه بحث و بررسی پیرامون برخی موضوعات مندرج در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را در دستور کار دارد.

وزیر امور خارجه به سوالات 10 نماینده پاسخ می‌دهد

بررسی طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور و بررسی مدل تحولات اخیر جمهوری قزاقستان با حضور دستگاه های ذیربط در کارگروه جنگ نرم در دستور کار کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار دارد.

علاوه بر این روز دوشنبه از وزیر امور خارجه برای پاسخگویی به سوالات محمدحسین حسین زاده بحرینی نماینده مشهد، علیرضا ورناصری نماینده مسجدسلیمان دو مورد، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد، جلال محمودزاده نماینده مهاباد دو مورد، حسین کمال پور نماینده پیرانشهر، ابراهیم رضایی نماینده دشتستان، سیدجلیل میرمحمدی نماینده میبد، محمدحسن آصفری نماینده اراک، سارا فلاحی نماینده ایلام، حبیب الله دهمرده نماینده زابل دعوت شده است.

استماع گزارش سفر رییس جمهوری به فدراسیون روسیه در دستور کار روز سه شنبه کمیسیون قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403