حضور رئیسی مایه دلگرمی مردم بود/ از حضور رییس جمهور غافلگیر شدیم


حضور رئیسی مایه دلگرمی مردم بود/ از حضور رییس جمهور غافلگیر شدیم

تهران- ایرنا-نماینده مردم جیرفت با بیان اینکه بازدید سرزده رئیس جمهور از مناطق سیل‌زده نشان داد،مردم در بحران ها تنها نیستند و نوعی دلگرمی و امید را به  جامعه تزریق کرد، گفت: مردم علیرغم  مشکلات معیشتی  و تحریم‌های ناجوانمردانه از اینکه رییس جمهور را  در کنار خود می‌بینند، خوشحال هستند.

«ذبیح‌الله اعظمی‌ساردوئی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره بازتاب سفر از پیش‌تعیین ‌نشده رئیس‌جمهور به جنوب استان کرمان گفت: سفر رییس جمهور به کرمان بعد از پایان سفر فشرده کاری وی به روسیه نشان داد که اعضای دولت سیزدهم پای کار هستند.حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاون اول رییس جمهور، وزیر آموزش و پرورش و وزیر کشور در دو نوبت موید این است که دولت سیزدهم با جدیت پیگیر مشکلات مردم در حل بحران ها است.

نماینده مردم جیرفت اضافه کرد: به عنوان نماینده مجلس از حضور رییس جمهور به خاطر حسن توجه‌اش به جنوب کرمان که در شرایط خوبی نیستند تشکر می‌کنم حضورشان مایه دلگرمی مردم منطقه بود و امیدواریم که مصوبات سفر استانی وی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از سفر رییس جمهور به کرمان غافلگیر شدیم گفت: آن روز در جلسه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش در جنوب کرمان بودم و قرار بود که جلسه جمع بندی بعدازظهر برگزار شود که به ما اطلاع دادند هواپیمای حامل رییس جمهور در فرودگاه جیرفت بر زمین نشست. این سفر کاملا به صورت سرزده صورت گرفت و از استاندار کرمان گلایه کردیم که باید به عنوان نماینده مردم در مجلس به ما اطلاع داده می شد تا جهت استقبال از رییس جمهور به فرودگاه برویم ، استاندار کرمان هم از تصمیم رییس جمهور برای سفر به کرمان اظهار بی اطلاعی کرد سفری کاملا سر زده و برای پیگیری مشکلات منطقه به صورت میدانی بود که این سفر از اقدامات جهادی دولت برای حل مشکلات کشور است.

رئیس جمهور بدون هلی کوپتر و با خودرو از مناطق سیل زده بازدید کرد

نایب‌ رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان اضافه کرد: البته رییس جمهور دوساعت قبل از سفر به کرمان از طریق تماس تلفنی با استاندار وضعیت اوضاع و احوال منطقه را جویا شدند و بعد تصمیم به سفر گرفتند و در این سفر هم از هلی کوپتر هم استفاده نشد و حدود ۱۵۰ کیلومتر را با خودرو به مناطق سفر کردند و از نزدیک در دیدار با مردم مشکلات را بررسی کردند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با مثبت ارزیابی کردن این سفر از حل مشکلات زیر ساختی مناطق سیل زده خبر داد و گفت: رسانه های محلی با تیتر سفر رییس جمهور از روسیه تا رودبار اقدامات جهادی دولت مردمی را پوشش دادند و مطالبات مردمی در این سفر حل مشکلات زیر ساختی برای جلوگیری از خسارت مجدد به کشاورزان و مردم است.

اولویت سرمایه اجتماعی درنگاه دولت سیزدهم جایگاه ویژه ای دارد

اعظمی ساردوئی بیان داشت: سفر رئیس‌جمهور به مناطق سیل‌زده آن هم بعد از سفر فشرده به مسکو نشان داد که اولویت سرمایه اجتماعی درنگاه دولت سیزدهم جایگاه ویژه ای دارد.

نماینده مردم جیرفت گفت: این سفر نشان دادکه مردم در بحران ها تنها نیستند و نوعی دلگرمی و امید را به جامعه تزریق کرد. مردم علیرغم مشکلات معیشتی و تحریم های ناجوانمردانه از اینکه رییس جمهور را در کنار خود می بینند خوشحال هستند. حضور رییس جمهور در بین مردم یک سرمایه اجتماعی بزرگ است و پیامی برای کل جامعه دارد اینکه دولت مردمی برای حل مشکلات مردم آمده است ومردم هم منتظر هستند تا دولت جهادی برای حل مشکلات اقتصادی کشور گامهای مهمی بردارد اگر چه سفر رییس جمهور به روسیه هم در راستای حل مشکلات مردمی انجام شد.

وی افزود:مردم در کوتاه‌مدت همین که ببینند درک شده‌اند و مشکلات‌شان از سوی مسوولان دولتی دیده شده برایشان ارزشمند است و همین نکته هم درحال حاضر در میان مردم و در فضای مجازی درحال دست‌به‌دست شدن است.

نماینده مردم جیرفت با توجه به خسارت های وارده به مناطق جنوب کرمان گفت: خسارت‌ها عمدتا متوجه پنج شهرستان جنوبی استان به‌خصوص رودبار، قلعه‌گنج و منوجان بوده است که درحال حاضر مسئولان مربوطه مشغول ارزیابی خسارات وارده به خانه‌ها، مزارع، باغات و دام‌های مردم هستند. یکی از مطالبات مهم مردم در این روزها آن بود که که سیل‌بندها و زیرساخت‌ها را تقویت کرده و توسعه دهند تا از خسارات آینده جلوگیری شود.با اصلاح زیرساخت‌ها می‌توانیم از خسارات احتمالی آینده جلوگیری کنیم. این باید در برنامه‌های وزارت نیرو قرار بگیرد. بخش‌هایی هم متوجه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها و مراتع است که البته طرح‌های خوبی در این حوزه مطرح شده که امیدواریم به زودی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، سید ابراهیم رییسی صبح روز جمعه در پایان سفر ۲ روزه خود به روسیه و در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد تهران، ضمن برقراری تماس تلفنی با استاندار کرمان، آخرین وضعیت مناطق سیل زده جنوب و شرق این استان را جویا شد و به منظور بررسی آخرین اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده این منطقه وارد جیرفت شد.

سیلاب هفته گذشته خسارت های زیادی در جنوب استان کرمان ایجاد کرده بود طی چند روز گذشته نیز خسارت های دیگری در این مناطق و نیز شرق استان کرمان به بارآورد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد