کمیسیون تلفیق با افزایش سن بازنشستگی موافقت نکرد


کمیسیون تلفیق با افزایش سن بازنشستگی موافقت نکرد

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی از عدم موافقت این کمیسیون با افزایش سن بازنشستگی دستگاه‌های کشوری، لشگری و تامین اجتماعی به میزان دو سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ روز شنبه درباره آخرین تحولات بودجه ۱۴۰۱ به خبرنگاران گفت: در جلسه کمیسیون تلفیق با پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش سن بازنشستگی کشوری، لشکری و تامین اجتماعی به میزان دو سال موافقت نشد.

وی اضافه کرد: همچنین محاسبه حقوق بازنشستگان در تمام صندوق‌های بازنشستگی لشکری، کشوری و سازمان تامین اجتماعی بر اساس حقوق سه سال آخر به تصویب کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نرسید.

زارع افزود: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، کارگاه‌های مشمول قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایانی که حداکثر ۵ کارگر دارند و ۵ سال یا کمتر از آن از فعالیت آنها می‌گذرد، مشمول معافیت بیمه ۲۰ درصد می‌باشند و کارگاه‌هایی که بیش از ۵ کارگر دارند مشمول معافیت بیمه در سال ۱۴۰۱ می‌باشند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه تاکید کرد: براساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق وزارت نیرو مکلف شد متوسط بهای انرژی برق تحویلی به صنایع فولادی، آلومینیوم ، مس ، فلزات اساسی و کانی‌های فلزی، واحدهای پالایشگاهی بر مبنای متوسط نرخ خرید انرژی که دارای قرارداد هستند تبدیل و محاسبه و دریافت کنند.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صندوق کارآفرینی امید که دولت در لایحه بوده ۱۴۰۱ با نام پیشرفت ایرانیان آورده است، گفت: مقرر شد منابع درآمدی و استانی آن از طریق ردیف های بودجه سنواتی از جمله فروش اموال منقول و غیرمنقول، مازاد سهم استان‌ها و معادن و ۲۰ درصداز اعتبارات متوازن و همچنین هدفمندی یاراه‌های در راساتای حمایت از تولدی به عنوان کمک‌های بلاعوض دولتی تامین کند.

زارع تصریح کرد: کمیسیون تلفیق به روسای دستگاه‌های ملی و استانداران اجازه داده شد که دارایی های منقول و غیرمنقول مازاد که مربوط به موسسات دولتی و موسسات تابعه هستند پس از تایید کارگروه‌های استانی و مصوبه هیات وزیران از طریق حراج عمومی در بورس کالا به صورت الکترونیکی در سامانه به فروش برساند و این مبالغ را در صندوق عدالت و پیشرفت واریز کنند.

وی در ادامه دیگر بخش‌های مصوبه امروز کمیسیون تلفیق اظهار کرد: به دولت اجازه داده شد تا سقف ۳۵ هزار میلیارد تومان از سهام خود را در شرکت‌های دولتی و اموال منقول و غیرمنقول به فروش برساند. که این بند دارای افزایش سرمایه‌ای بانک‌ها و همچنین صندوق کارآفرینی امید است که بانک‌ها موظفند سه برابر این افزایش سرمایه‌ای را تسهیلات در جهت حمایت از تولید و اشتغال بدهند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس عنوان کرد: همچنین به دولت اجازه داده شد با درخواست دستگاه‌های صندوق‌های بازنشستگی لشکری و کشوری و تامین اجتماعی از طریق شرکت ملی نفت نسبت به تحویل نفت خام و میعانات گازی صادراتی به اشخاص معرفی شده توسط دستگاه‌های اجرایی پس از تایید وزارت نفت براساس قیمت روز صادراتی اقدام کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس در پاسخ به سوالی پیرامون تصویب خرید مشمولان غایب ساکن خارج از کشور، بیان کرد: دولت برنامه‌ای درباره خرید سربازی ارائه نداده بود. خرید خدمت سربازی مشمولان خارج از کشور پیشنهاد یکی از نمایندگان بود که در کمیسیون تلفیق بیش از دو سوم رأی موافق داشت؛ اما از آنجا که نظر نیروهای مسلح در این مورد گرفته نشده، در متن هم تأکید شده این مصوبه با رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی باشد.

زارع خاطرنشان کرد: احتمالا یک رأی‌گیری دیگری در این زمینه خواهد شد. البته این مصوبه نهایی نیست و باید در صحن علنی و شورای نگهبان بررسی شود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد خرید سربازی برای مشمولان غایب داخلی هم مطرح شد که به علت هزینه بالا، رأی نیاورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403