راه دسترسی به 186 روستای آذربایجان غربی بسته است


راه دسترسی به 186 روستای آذربایجان غربی بسته است

ارومیه- ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت:راه ارتباطی 186 روستای استان بسته است و تلاش راهداران برای بازگشایی مسیرها همچنان ادامه دارد.

ارسلان شکری روز شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکثر این روستاها در شهرستان های سردشت، پیرانشهر و مهاباد قرار دارند.

وی اظهار داشت: طی ۲ روز گذشته راه ارتباطی صدها روستا در نقاط مختلف آذربایجان غربی بازگشایی شده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: همچنین ۲ محور مهاباد – بوکان(جاده برهان) و مهاباد- پسوه – پیرانشهر مسدود است.

وی اضافه کرد: مسافران می‌توانند در صورت گرفتار شدن در کولاک از طریق تلفن ۱۴۱ به نزدیک‌ترین راهدارخانه مراجعه کنند.

وی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی و همراه داشتن زنجیر چرخ اضافه کرد: شهروندان تلاش کنند از سفرهای غیر ضروری پرهیز کرده و به هنگام رانندگی در رورزهای بارندگی از سالم بودن سیستم روشنایی وسیله نقلیه، سالم بودن لاستیک ها و برف پاک کن اطمینان حاصل کنند.

به گزارش ایرنا، اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی امسال در قالب طرح زمستانی از طریق سامانه جامع ۱۴۱ آماده پاسخگوی آخرین وضعیت راه‌های استان و ارایه مشاوره به رانندگان و مسافران در آذربایجان‌غربی است.

علاوه بر شماره ثابت ۱۴۱، شهروندان می‌توانند از طریق تلفن گویای شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴۱ اطلاعات راه‌های مورد نیاز را دریافت کرده و سفر خود را مدیریت کنند.

هم‌اکنون ۱۰ هزار و ۷۷۷ کیلومتر راه بین شهری و روستایی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این مقدار هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر را راه روستایی و مابقی راه بین شهری تشکیل می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403