استان اردبیل به احداث 821 کیلومتر بزرگراه نیاز دارد


استان اردبیل به احداث 821 کیلومتر بزرگراه نیاز دارد

اردبیل-ایرنا-معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: استان اردبیل به 821 کیلومتر بزرگراه نیاز دارد که از میزان  185 کیلومتر پروژه بزرگراهی در دست تکمیل و 300 کیلومتر نیز با واگذاری به پیمانکاران در مرحله اجراست.

علی یوسف زاده روز شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: با احداث ۸۲۱ کیلومتر بزرگراه در سال‌های آینده به میانگین کشوری بزرگراه نزدیک شده و در کنار آن مسیر ترانزیتی ایمن در راه‌های استان و ترانزیت به کشورهای آذربایجان و منطقه قفقاز ایجاد خواهد شد.

وی رویکرد معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان را متمرکز در ۲ حوزه توسعه راه‌های اصلی و بزرگراهی و احداث ساختمان‌های دولتی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۶۸۹ کیلومتر راه اصلی و ۶۹۰ کیلومتر راه فرعی در استان اردبیل وجود دارد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: هر چند استان اردبیل در توسعه بزرگراه ها از میانگین کشوری ۵۰ درصد عقب است اما در سه چهار سال اخیر با مطالعات انجام شده در مناطق مختلف استان توسعه ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در اولویت قرار گرفته است که اداره کل راه و شهرسازی تلاش می‌کند تا احداث این بزرگراه ها را با اولویت انجام دهد.

وی گفت: احداث ساختمان‌های دولتی از طریق اعتبارات استانی و ملی در حال انجام است بطوریکه در بخش بیمارستانی احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی نجف‌زاده با متراژ ۵۲ هزار مترمربع و بهسازی استادیوم علی دایی اردبیل در دست اجراست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس