اکران همزمان فیلم‌های جشنواره فجر در 3سینمای استان سمنان


اکران همزمان فیلم‌های جشنواره فجر در 3سینمای استان سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، از اکران فیلم های چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر در این استان خبرداد.

فرشید فلاح دوم بهمن‌ماه بااعلام این خبر اظهار کرد: به‌دنبال بهبود شرایط بیماری کرونا و تغییر رنگ‌بندی شهرها به آبی و نیز بازگشایی مجدد فعالیت‌های فرهنگی و هنری، در استان سمنان، اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر نیز در برنامه این اداره کل قرار گرفته است.

وی افزود: در صورت پایدار بودن وضعیت فعلی کرونا، اکران همزمان فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر در سینماهای منتخب این استان نیز برنامه ریزی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته و در صورت کسب موافقت سازمان سینمایی، سه سینما در استان سمنان امکان اکران فیلم‌های جشنواره فجر را خواهند داشت.

این مدیر مسوول همچنین از تمدید مهلت ارسال آثار به نهمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی تا پایان بهمن ماه جاری خبر داد.

فلاح گفت: اختتامیه این جشنواره ملی که با عنوان "آهوان" برگزار می شود نیز اواخر سال جاری برگزار خواهد شد.

وی، یا یادآوری اینکه مهلت قبلی ارسال آثار به این جشنواره سی‌ام دی بوده است از فعالان فضای مجازی و هنرمندان خواست تا در ارسال آثار به این جشنواره ملی که زمینه ای برای ابزار ارادت به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است تسریع نمایند.

دبیر جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش حرفه‌ای و مردمی (آماتور) برگزار می شود تاکید کرد: همه مردم امکان حضور در این جشنواره را حتی با ارسال یک عکس از سفر به مشهد مقدس، زیارت حرم امام رضا (ع) و یا یک فیلم کوتاه شعر خوانی با موضوع امام رضا (ع) دارند.

وی با بیان اینکه سمنان امسال میزبان این جشنواره ملی است، ادامه داد: سبک زندگی ایرانی - اسلامی با پیروی از سبک زندگی امام رضا (ع)، زیارت امام رضا (ع) و خاطرات این سفرمعنوی، ارزشهای اخلاقی و اعتقادی جامعه اسلامی مانند توسل، توکل، نیایش، شفاعت، اصول و ارزش های حکمرانی در جامعه اسلامی مانند بیانیه گام دوم انقلاب، شاخص های تمدن نوین اسلامی،فرهنگ ایثار و شهادت، حمایت از تولید کالای داخلی ، شعار سال و ...، خدمت کریمانه، همدلی مؤمنانه شامل مدافعان سلامت، خادمان رضوی ، موکب های رضوی در راهپیمایی اربعین رضوی و... از موضوعات این جشنواره ملی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در بخش پویش حرفه‌ای، تولید و انتشار محتوای دیجیتال در قالب های انیمیشن و موشن گرافیک، فیلم کوتاه، مستند کوتاه، داستانی کوتاه، نماهنگ و عکس با موضوعات جشنواره را شامل می شود ادامه داد: در پویش عمومی (مردمی) نیز تولید و انتشار محتوای دیجیتال در یکی از قالب های عکس، پوستر و عکس نوشت، اینفوگرافیک، پادکست و ویدئو با موضوعات جشنواره را شامل می‌شود.

فلاح خاطرنشان کرد: محتواهای تولیدی باید در شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های (کارافزارهای) فرهنگی، هنری و رسانه ای (به ویژه رسانه های اجتماعی داخلی) با هشتگ های اعلامی از سوی دبیرخانه جشنواره منتشر شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، ماراتن تولید محتوا را از دیگر بخش های جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی بیان کرد و افزود: فناوری دیجیتال دارای دو بعد اساسی شامل محتوا و ساختار و نرم افزار و ابزار دیجیتال است و در ماراتن تولید محتوای دیجیتال رضوی، تولید محتوا در یک رقابت سازنده بر اساس موضوعات و محورهای اعلامی در فراخوان نهمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی در قالب های صوت، ویدئو، تصویر و گرافیک در بازه زمانی یک یا چندروزه است که با همکاری مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی بر بستر سامانه پلتزار (شبکه فعالین فرهنگی دیجیتال) برگزار می‌شود و پس از داوری آثار توسط هیئت داوران نفرات برگزیده معرفی شده و آثار برتر در سکوهای نشر محتوا، خبرگزاری ها، سایت های خبری و سامانه های ویدئوهای درخواستی منتشر می شوند.

وی اضافه کرد: این جشنواره در قالب نوزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) و بر اساس توافق نامه ای بین مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر