ارتفاع برف در منطقه حفاظت شده گلیل شیروان به بیش از 30 سانتی متر رسید


ارتفاع برف در منطقه حفاظت شده گلیل شیروان به بیش از 30 سانتی متر رسید

بجنورد-ایرنا- بخشدار بخش سرحد شیروان گفت: ارتفاع برف شبانه روز گذشته در منطقه حفاظت شده گلیل واقع در بخش سرحد این شهرستان خراسان شمالی به بیش از 30 سانتی متر رسید.

احمد رضوانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به بارش های خوب زمستانی در این منطقه تمامی راه های ارتباطی این بخش و گلیل باز و تردد برقرار است که به دلیل لغزنده بودن جاده توصیه می شود برای احتیاط بیشتر و جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته گردنه های این بخش پوشیده از برف شد که با کمک عوامل راهداری در مدت زمان بسیار کمی بازگشایی شد و اینک مشکل تردد وجود ندارد.

زمستان سال قبل ارتفاع برف در منطقه گلیل به بیش از ۶۰ سانتیمتر رسیده بود.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با ۱۸ هزار هکتار وسعت در شمال شهرستان شیروان و مرز بین ایران و ترکمنستان قرار دارد که دارای ذخیره گاه غنی و ارزشمند گیاهی و جانوری است.

این منطقه در ۸۵ کیلومتری شهر شیروان قرار دارد که با توجه به دارا بودن ویژگی‌های خاص طبیعی از جمله جنگل‌های انبوه ارس و گوناگونی پوشش گیاهی و نیز زیست خالص ترین قوچ اوریال، در ۲۷ تیرماه ۱۳۵۰ به عنوان منطقه حفاظت شده زیست محیطی اعلام شده است.

منطقه حفاظت شده گلیل دارای آب و هوایی کوهستانی، با شیب های تند و دره های عمیق و صخره های مرتفع است که بخش وسیعی از منطقه را جنگل های ارس با زادآوری طبیعی مطلوب تشکیل می دهد که از شرق به غرب بر تراکم آن ها افزوده می شود.

دمای هوا در منطقه گلیل و سرانی در زمستان ها عمدتا پنج درجه سانتیگراد زیر صفر است که بعضا تا ۱۸ درجه سانتیگراد زیر صفر هم می رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا