استاندار: دستورالعمل های بهداشتی وضعیت زرد کرونایی در خوزستان اعمال می‌شود


استاندار: دستورالعمل های بهداشتی وضعیت زرد کرونایی در خوزستان اعمال می‌شود

اهواز - ایرنا- استاندار خوزستان گفت: اکنون وضعیت استان از نظر کرونا آبی است اما به دلیل خطرات ناشی از اُمیکرون دستورالعمل های بهداشتی وضعیت زرد در خوزستان اعمال می شود.

به گزارش ایرنا صادق خلیلیان روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان اظهار داشت: در این راستا مسافران خارجی که قصد ورود از مرزهای خوزستان را داشته باشند در صورتیکه واکسیناسیون خود را انجام نداده و یا علامت مثبت کرونا داشته باشند از ورودشان جلوگیری می‌شود.

وی افزود: همچنین هموطنانی که قصد بازگشت به داخل کشور را دارند حتماً باید تست کرونای آنها منفی باشد در غیر اینصورت در صورت بیماری در بیمارستان شهر مرزی بستری شده و در صورت نیاز به مراقبت در مراکز تعیین شده قرنطینه خواهند شد.

استاندار خوزستان گفت: در استان ۵۴ درصد افرادی که دُز دوم واکسن را دریافت کرده اند هنوز نسبت به تزریق دُز سوم مراجعه نکرده‌اند.

وی ادامه داد: کارکنان ادارات و کلیه افرادی که باید در محل کار حاضر شوند در صورتی که محدودیت های هوشمند در رابطه با واکسیناسیون دُز اول، دوم و سوم را رعایت نکرده باشند از ورودشان به محل کار جلوگیری شده و برای آنها غیبت لحاظ می شود.

خلیلیان گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله فاصله گذاری و واکسیناسیون اجتماعی در مراکز پرخطر و پرتجمع الزامی است و تنها کسانی می توانند از این اماکن استفاده کنند که واکسیناسیون خود را طبق زمانبندی انجام داده باشند.

وی افزود: افراد ۱۲ تا ۱۸ سال باید تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند اما برای سایر دانش‌آموزان باید شیوه نامه های بهداشتی به دقت رعیات شود ضمن اینکه هرگونه تصمیم در رابطه با فعالیت مدارس در استان خوزستان بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا خواهد بود.

استاندار خوزستان گفت: دانش آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در صورت تزریق واکسن می‌توانند در مدرسه حضور پیدا کنند.

در حال حاضر حدود بیش از ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر بهار + مجموعه اشعار بلند، کوتاه، دو بیتی و شعر نو از شاعران مختلف با موضوع بهار