92 درصد راه‌های روستایی برفگیر البرز بازگشایی شد


92 درصد راه‌های روستایی برفگیر البرز بازگشایی شد

کرج - ایرنا - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز اعلام کرد که با توجه به بارش برف 2 روز گذشته، نزدیک به یک هزار کیلومتر راه روستایی استان مسدود شد که تاکنون 92 درصد این راه ها بازگشایی شده است.

علی زندی فر روز شنبه به خبرنگاران گفت: اکنون ۸۶ کیلومتر معادل حدود هشت درصد این راه ها به علت بارش برف مسدود است که تلاش ها برای بازگشایی این جاده ها ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در زمان بارش برف رفت وآمد در راه‌های اصلی، شریانی، آزادراه ها و بزرگراه ها در اولویت قراردارد ، افزود: در ۲ روز اخیر محور کرج- کندوان به طول هشت کیلومتر در محدوده «مورود» و «شلینک»، محور طالقان به طول ۶۵ کیلومتر در محدوده «آسفاران»، «خوران به سمت خورانک»، «پرگه»، «نساء‌سفلی»، «تکیه»، «کش»، «دنبلید»، «خچیره»، «گته‌ده» و «آسکان محور«سفیداران» در شهرستان ساوجبلاغ سه کیلومتر و محور «دوروان» در شهرستان کرج به طول ۱۰ کیلومتر رفع انسداد شده یا درحال بازگشایی هستند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز خاطر نشان کرد: در بارش اخیر یک هزار و ۵۰۰ تن شن و نمک برای روان سازی تردد در جاده های البرز استفاده شده است.
این مسوول در بخش دیگری از اظهاراتش به فعالیت ۱۱۰ دستگاه ماشین سنگین و نیمه‌سنگین در راه‌های استان اشاره کرد و گفت: ماشین‌آلات راهداری درزمان حاضر در محورهای استان مستقر شده‌اند و به کاربران جاده‌ای خدمت‌رسانی می‌کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز بیان داشت: علاوه بر این، ۱۶۰ راهدار به شکل نوبتی در ۱۶ راهدارخانه استان مستقر هستند و عملیات بازگشایی محورهای استان را انجام می‌دهند.
وی همچنین به وقوع ۳۲ بهمن مورد بهمن در استان اشاره کرد و گفت: طی این مدت ۲۰ مورد بهمن در محور کرج- کندوان و راه‌های روستایی این محدوده و ۱۲ فقره بهمن نیز در شهرستان طالقان اتفاق افتاده است که همگی توسط نیروهای راهداری پاکسازی شده‌اند.

استان البرز یک هزارو۵۰۰ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟