حوزه‌های علمیه زنان در عرصه‌های جهانی نقش‌آفرینی کنند


حوزه‌های علمیه زنان در عرصه‌های جهانی نقش‌آفرینی کنند

گرگان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان از بانوان تربیت‌شده در حوزه‌های علمیه استان خواست که بیش از گذشته در عرصه‌های جهانی نقش آفرینی کنند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی روز شنبه در مراسم افتتاحیه ساختمان اداری مدیریت حوزه علمیه گلستان افزود: بدبینی هایی که غرب نسبت به جایگاه زنان در اسلام ایجاد کرده باید از سوی زنان تربیت شده در حوزه های علمیه خنثی شود و این نگاه منفی و اشتباه تغییر کند.

وی افزود: طبق آیه‌های قرآن از جهات انسانی فرقی بین زن و مرد نیست و عمل شایسته و تقوای افراد ملاک ارزیابی قرار می‌گیرد.

امام جمعه گرگان اظهار داشت: قرآن نگاه نامناسب به دختران را در دوران جاهلیت مذمت می کند و حضرت محمد (ص) جایگاه ویژه بانوان را با احترام خاص به حضرت فاطمه (س) نشان می دهد اما بر خلاف ایشان، بعضی ها اسلام را برای رسیدن به تفکرات جاهلی خود وارونه نشان دادند.

آیت الله نورمفیدی گفت: با وجود تاکید فراوان اسلام به جایگاه والای زن، برخی حکومت‌ها به نام دین زمینه‌ بازگشت به تفکر دوران جاهلیت را فراهم کردند که رگه‌های این تفکر غلط مشاهده می‌شود.

امام جمعه گرگان با اشاره به تلاش امام راحل (ره) برای نشر تفکر قرآنی درباره زنان خاطرنشان کرد: نگاه اسلام به زن و مرد برای جانشینی خدا در زمین برابر است و خلافت را فقط خاص مردان نمی داند و آنها را با عقل، شعور و اراده خود مبدا تحولات عالم معرفی می کند.

حوزه‌های علمیه زنان در عرصه‌های جهانی نقش‌آفرینی کنند

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گلستان هم در این آیین گفت: حضرت فاطمه (س) الگوی کامل زنان و مردان در سراسر تاریخ اسلام برای ولایت مداری و فرهنگ‌سازی سبک زندگی است.

سیده‌نفسیه حسینی‌واعظ افزود: در زمان حاضر ترویج الگوهای پوشالی و نخ نما از زن، موجی از ستیز را برای خدشه وارد کردن به زنان و دختران به راه انداخته که باید با الگوبرداری از شخصیت حضرت زهرا (س) در برابر این ستیزها ایستادگی کنیم.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) در دامان خود شجره طیبه را پرورش دادند و بانوان حوزوی رسالت مهمی در ترویج زن الهی و اسلامی بر عهده دارند.

وی با اشاره به مدیریت مستقل حوزه های علمیه گلستان از سال ۱۳۹۳ اظهار داشت: در حال حاضر هزار و ۳۵۷ طلبه زن در ۱۵ مدرسه مشغول تحصیل علوم دینی هستند که از این تعداد یک مدرسه در سطح اول، ۱۲ مدرسه در سطح ۲، یک موسسه در سطح سه و یک مدرسه تخصصی در سطح چهار مشغول فعالیت هستند.

حسینی بیان کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار طلبه زن فارغ‌التحصیل حوزه های علمیه خواهران گلستان در مراکز مختلف کشور مشغول فعالیت هستند.

حوزه‌های علمیه زنان در عرصه‌های جهانی نقش‌آفرینی کنند

وی تاکید کرد: ساختمان اداری مدیریت حوزه علمیه خواهران گلستان با مساحت هزار و ۸۰۰ متر و بنا هزار و ۱۰۰ متر با هزینه اعتبار ۲ میلیارد امروز افتتاح شد که امیدواریم با حمایت مسئولان برای تجهیزات داخلی آن بودجه ای در نظر گرفته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش