رکورد سرمای هوا در دلفان لرستان شکسته شد


رکورد سرمای هوا در دلفان لرستان شکسته شد

خرم‌آباد - ایرنا - مردم شهرستان دلفان شب گذشته سردترین ساعت‌ها را در 15 سال اخیر سپری و دمای هوای 21 درجه زیر صفر را تجربه کردند.

به گزارش ایرنا بارش های سنگین برف در چند روز گذشته علاوه بر پاکیزگی هوا موجب شادمانی مردم بویژه کشاورزان دلفان شد اما کاهش شدید دمای هوا و ادامه این روند زندگی عادی را در نورآباد مرکز شهرستان دلفان و روستاهای آن مختل کرده است.

رییس اداره هواشناسی دلفان گفت: شب گذشته مردم شهر نورآباد دلفان سردترین شب سال را به صبح رساندند و حداقل دمای هوا در ایستگاه هواشناسی آن ۲۱ درجە زیر صفر ثبت شده است.

رسول نوری آرا با بیان اینکه این میزان سردی هوا در ۱۵ سال گذشته برای دلفان سابقه نداشته است ادامه داد: ۲ شب گذشته نیز میزان دمای هوا در این شهرستان منفی ۱۹درجه ثبت شد و پیش بینی می شود تا روز دوشنبه هفته جاری هوای سرد در دلفان حاکم باشد.

گفتنی است کاهش شدید دمای هوا و انباشت برف در معابر شهر نورآباد و روستاهای دلفان همچنان ادامه دارد، سطح گذرگاه و خیابان ها را لایه هایی عظیم برف و یخ فرا گرفته و سبب ایجاد اختلال در تردد عابران و وسایل نقلیه شده است.

همچنین سرما و یخبندان موجب شکستگی برخی کنتورهای آب منازل مسکونی گردید و روشن کردن خودروهایی که در معابر بودند به سختی صورت می گرفت.

در عین حال، سرما و یخبندان علاوه بر ایجاد این مشکلات برای شهروندان موجب شکل گیری قندیل های یخ روی درختان و ناودان های منازل مسکونی گردید که جلوه های زیبایی را به تماشا گذاشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس