تمهیدات لازم برای مقابله با موج ششم کرونا در استان مرکزی اندیشیده شده است


تمهیدات لازم برای مقابله با موج ششم کرونا در استان مرکزی اندیشیده شده است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: تمهیدات لازم برای مقابله با موج ششم کرونا در این استان اندیشیده شده تا بتوان این مخاطره را مهار کرد.

«فرزاد مخلص‌الائمه» روز شنبه در ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی افزود: زنگ خطر موج ششم به صدا درآمده است اما از آستانه عبور نکرده که باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی اظهار داشت: تصمیمات برای تزریق واکسن ویژه کودکان در سنین کمتر از ۵ و ۶ سال در کمیته علمی ستاد ملی کرونا در حال بررسی است و به زودی مجوز تزریق صادر می‌شود.

استاندار مرکزی گفت: ادارات آموزش و پرورش در شهرستان‌های استان مرکزی با همکاری فرمانداری‌ها نسبت به افزایش سطح ایمنی مدارس به ویژه در مقوله تزریق واکسن تلاش بیشتری داشته باشند.

مخلص‌الائمه افزود: از همشهریان و مردم فهیم استان مرکزی تقاضا داریم نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن کرونا اهتمام جدی داشته باشند.

وی اظهار داشت: تزریق واکسن در سه نوبت هرچند ایمنی را بالا می‌برد اما مصونیت کامل ایجاد نمی‌کند.

استاندار مرکزی گفت: باید سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زندگی شخصی، جامعه اداری، بانکی، مراکز عمومی، رستوران‌ها و مراکز خرید افزایش داده شود.

مخلص‌الائمه افزود: از رسانه‌های فهیم استان مرکزی در استان و شهرستان‌ها تقاضا داریم نسبت به افزایش آگاهی و بصیرت مردم فعالیت کنند و تلقی سویه خفیف را از جامعه دور سازند.

وی اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است به زودی ۵۰ درصد جهان درگیر کرونا خواهند شد و این مهم جای نگرانی دارد و باید همه تلاش کنند اکنون که شمار بیماران مثبت و بستری ۱۲۰ تا ۱۵۰ درصد رشد داشته است، توجه به رعایت دستورالعمل‌ها بیشتر شود.

استاندار مرکزی گفت: باید تلاش کرد تا قبل از آغاز سال جدید و شروع تعطیلات و کسب و کارها برای مردم اشکال ایجاد نشود.

مخلص الائمه افزود: اتباع خارجی مقیم استان همانند سایر شهروندان باید تزریق واکسن داشته باشند زیرا آنان کارگران و نیروهای شرکت‌ها هستند که باید کارفرمایان با هماهنگی و کمک دانشگاه علوم پزشکی، تزریق نوبت سوم واکسن را انجام دهند و از تزریق نوبت سوم این افراد نباید خودداری شود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: در خصوص تعطیلی مدارس هنوز تصمیمی از سوی ستاد ملی اتخاذ نشده است چرا که نسبت به اثربخشی این تعطیلی اطمینان نداریم و فعلا اقدامی در این راستا در استان انجام نمی گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: کرونا فرآیندی دارد در ابتدا موارد مثبت افزایش می‌یابد و سپس بستری و در نهایت فوت صعودی می‌شود.

«بهروز اکرمی» افزود: استان مرکزی استان دوم در افزایش مبتلایان طی ۲ هفته اخیر اعلام شده است.

وی اظهار داشت: مدیریت این موضوع از توصیه و خواهش خارج شده و باید تصمیمات سخت اتخاذ شود و هر تست کرونا فرض بر ابتلا اُمیکرون است، بنابراین تزریق نوبت سوم واکسن باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظفند تا کارکنان آنان نوبت سوم واکسن را تزریق و همانند ۲ نوبت گذشته کارت واکسن ارایه کنند.

اکرمی افزود: دانشگاهیان و مدارس باید نسبت به تزریق نوبت سوم جدی باشند و سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعاون از بنگاهای اقتصادی و تولید برای تزریق نوبت سوم کمک بگیرند.

وی اظهار داشت: اتاق اصناف استان مرکزی نیز تزریق نوبت سوم کسبه و اصناف را به طور جدی پیگیری کنند و از برگزاری تجمعات و جلسه‌های غیر ضروری برای پیشگیری از ابتلا جلوگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: اکنون آمار در استان مرکزی روند بسیار صعودی داشته و بین ۲ هفته ۱۰۰ درصد میزان افراد سرپایی روند افزایشی داشته است.

معاون توسعه و مدیریت منایع استانداری مرکزی نیز گفت: بازرسی از ۲۵ دستگاه اجرایی و بانکی استان با هدف رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شد.

«مجتبی آل یاسین» افزود: این بازرسی در ۱۰ شاخص در دستگاه‌های اجرایی شامل آبفا، اداره کل تعاون، میراث فرهنگی، اوقاف و بانک‌های استان انجام شد.

وی اظهار داشت: باوجود ابلاغ مصوبات به اکثر دستگاه‌های اجرایی برای تزریق نوبت سوم واکسن، این دستگاه‌ها از ابلاغ، اطلاعات درستی نداشتند.

معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری مرکزی گفت: باید مدیران دستگاه‌های اجرایی این مهم را رصد و نسبت به تزریق واکسن نوبت سوم اهتمام جدی داشته باشند.

آل یاسین افزود: در بازرسی‌های انجام شده اکثر دستگاه‌های اجرایی در انجام شاخص‌های ضعیف و نمره کافی را اخذ نکردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اروپا شاهد اوج ناگهانی کرونا بود ولی سریع فروکش کرد اما افزایش بستری و فوت را به همراه داشته است.
دکتر محمد جمالیان افزود: سیاست کلی کشور بر محدودیت نیست چرا که در آستانه تعطیلات نوروز هستیم.
وی اظهارداشت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به عنوان وظیفه اجتماعی مورد توجه مدیران باید قرار گیرد و این افراد خود را موظف به نظارت بدانند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: باید در کنار انجام دقیق واکسیناسیون رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد.

دکتر جمالیان افزود: اکنون سویه جدید کرونا در تمام شهرهای استان مرکزی دیده شده و مقایسه هفته سوم و چهارم دی‌ماه نشان می دهد که ۱۲۰ درصد رشد ثبت شده و زنگ خطر به صدا درآمده است.

وی، درباره میزان تزریق واکسیناسیون در استان مرکزی اظهار داشت: ۶ درصد جامعه هدف در استان نوبت اول را تزریق نکرده‌اند و ۹۴ درصد نوبت اول را تزریق کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۸۶ درصد مردم استان نوبت دوم را دریافت و ۱۴ درصد هنوز نوبت دوم را دریافت نکرده‌اند.

دکتر جمالیان افزود: افرادی که در مناطق پر جمعیت حضور دارند مانند استادان، دانشجویان و دانش آموزان باید نوبت سوم واکسن را دریافت کنند و الزام به تزریق نوبت سوم باید جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: دانشجویانی که در خوابگاه مستقر می‌شوند باید نوبت سوم را تزریق در غیر این صورت مراکز دانشگاهی از ورود افراد به خوابگاه جلوگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: باید در صنایع نیز تزریق نوبت سوم واکسن جدی تر مورد توجه قرار گیرد اگر به این مهم توجه نشود با آغاز تعطیلات و سال جدید و بازگشایی دانشگاه‌ها با چالش مواجه خواهیم شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۹۳ نفر در اراک در هفته سوم به کرونا مبتلا و در مقایسه با هفته چهارم که ۱۹۴ نفر مثبت شناسایی شده رشد ۲ برابر ثبت شده است.
دکتر علی علی‌محمدی افزود: شمار بستری‌ها از سه نفر به ۱۴ نفر و موارد سرپایی از ۹۰ به ۱۸۰ نفر در اراک رسیده است.
وی اظهار داشت: موارد مثبت استان مرکزی از ۲۷۴ مورد به ۶۱۱ مورد در مقایسه هفته سوم و چهارم دی‌ماه ۱۲۳ درصد رشد، بستری نیز از ۱۶ مورد به ۴۱ مورد با ۱۵۶ درصد رشد و سرپایی نیز از ۲۵۸ مورد به ۵۷۰ مورد با ۱۲۰ درصد رشد، ثبت شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۴۰ نفر در هفته چهارم در کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کردند که یک فوتی مربوط به استان مرکزی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: یک هزار و ۵۰۰ کلاس مدارس غیردولتی در استان مرکزی وجود دارد که الزام رعایت تهویه هوا برای مقابله با کرونا در این مراکز آموزشی قابل انجام است.

«بهرام حسین آبادی» افزود: یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس نیز در مدارس استعدادهای درخشان، شاهد و هیات امنایی در استان مرکزی وجود دارد که امکان رعایت تهویه هوا در این مراکز نیز وجود دارد.

شیوع کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو