اجرای قوانین ایثارگری سالانه به 126 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد


اجرای قوانین ایثارگری سالانه به 126 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

ساری - ایرنا - معاون تعاون و امور اجتماعی بنیادشهید و امور ایثاگران کشور اجرای قوانین مصوب را تنها راه حل مشکلات موجود بر سر راه خدمات‌رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران دانست و گفت : اجرای قوانین مرتبط بویژه در بخش ایثارگری سالانه به 126 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد .

به گزارش ایرنا، محمود پاکدل روز شنبه در آیین معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در ساری اعتبارات تخصیص یافته سال جاری برای این منظور را ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : باید با تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط ، مشکلات و موانع فراروی اجرای قوانین و مقررات ایثارگری را کاهش دهیم.

وی از ثبت نام ۲۷۲ هزار تن از فرزندان ایثارگران برای اشتغال خبر داد و گفت : در دوره مدیریتی جدید بنیاد شهید و امور ایثاگران به دنبال آن هستیم که قوانین تصویب شده در حوزه ایثارگری را که سال‌ها راکد مانده بود اجرایی کنیم و برای تحجقق این مهم بی شک از تمام ظرفیت ها و امکانات نیز به شکل مطلوب استفاده می‌شود.

پاکدل لازمه حل مشکلات ایثارگران از جمله ایجاد اشتغال برای فرزندان آنان را علاوه بر همکاری و تعامل تمام دستگاه‌های اجرایی ذیربط ، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، نیازمند اهتمام بیشتر مسوولان و متولیان در اجرای بخشنامه های مرتبط با این امر دانست و افزود : تمامی دستگاه های اجرایی به همراه شرکت ها و موسسات بخش خصوصی باید بند « د » تبصره ۲۰ موضوع تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری و فرزندان آنها را به صورت جدی عملیاتی کنند.

معاون بنیاد شهید کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی تداوم نهضت عاشورا است و این نظام الهی ۲۲۷ هزار شهید و بیش از ۶۰۰ هزار جانباز را در راه پاسداری از ارزش های اسلامی تقدیم کرده است، گفت : راهبرد و سیاست اصلی نظام اسلامی ایستادگی در برابر ظالمان و دفاع از تمام آزادیخواهان جهان است.

وی اقتدار و عزت ایران اسلامی را مرهون تلاش رزمندگان اسلام و ایثارگری های شهدا در هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود : لازمه مقابله با دسایس سازمان یافته دشمنان ترویج و نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه است و با تکیه بر همین اصل مهم نیز نظام اسلامی در برابر زیاده خواهی های سران استکبار مقاومت و ایستادگی می کند.

سرپرست معاونت ساسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران نیز در این مراسم امنیت موجود در نظام اسلامی را مرهون فداکاری های رزمندگان اسلام و رشادت های ایثاگران در هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: خدمت به خانواده های معظم شهدا، بزرگ ترین توفیقی است که خداوند نصیب مسوولان کرده است.

علی شیرازی افزود : رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با ایستادگی در برابر دشمن بعثی ، آرامش ، امنیت و اقتدار را برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند و اکنون فرزندان جامعه ایثارگری نیز با پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار سایر مردم، پاسداری امین از کیان اسلامی هستند.

وی ترویج فرهنگ شهید و شهادت را رمز بقا و ثبات نظام اسلامی توصیف کرد و افزود: کار در بنیاد شهید و امور ایثاگران عبادت و توفیق بزرگی است که نصیب برخی مسوولان شده است.

در این مراسم سعید کهنسال به عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران معرفی و از زحمات حجت الاسلام جواد یوسف در این سمت قدردانی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !