ارسال آثار به جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال آهوان در سمنان تمدید شد


ارسال آثار به جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال آهوان در سمنان تمدید شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: مهلت ارسال آثار به نهمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی با نام «آهوان» تا پایان بهمن 1400 تمدید شد.

به گزارش ایرنا، فرشید فلاح روز شنبه به رسانه ها گفت: اختتامیه این جشنواره ملی که با عنوان "آهوان" برگزار می شود نیز اواخر امسال برگزار می‌شود.

وی، با یادآوری اینکه مهلت قبلی ارسال آثار به این جشنواره سی ام دی بود، از فعالان فضای مجازی و هنرمندان خواست تا در ارسال آثار به این جشنواره ملی که زمینه ای برای ابزار ارادت به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است تسریع کنند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش حرفه ای و مردمی (آماتور) برگزار می شود تاکید کرد: همه مردم امکان حضور در این جشنواره را حتی با ارسال یک عکس از سفر به مشهد مقدس، زیارت حرم امام رضا (ع) و یا یک فیلم کوتاه شعرخوانی با موضوع امام رضا (ع) دارند.

فلاح، ترویج سبک زندگی رضوی با تأسی از آموزه های قرآن کریم و اهل بیت (ع) و مشارکت عموم مردم برای تولید و نشر محتوای دیجیتال رضوی در فضای مجازی و بهره گیری از ظرفیت مردمی با ایجاد پویش تولید محتوا را از اهداف نهمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه رسانه های دیجیتال رضوی و کمک به انتشار گسترده تر آثار، از دیگر اهداف این جشنواره ملی است.

وی با بیان اینکه سمنان امسال میزبان این جشنواره ملی است، سبک زندگی ایرانی- اسلامی با پیروی از سبک زندگی امام رضا(ع)، زیارت امام رضا(ع) و خاطرات این سفرمعنوی، ارزشهای اخلاقی و اعتقادی جامعه اسلامی مانند توسل، توکل، نیایش، شفاعت، اصول و ارزش های حکمرانی در جامعه اسلامی مانند بیانیه گام دوم انقلاب، شاخص های تمدن نوین اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت، حمایت از تولید کالای داخلی ، شعار سال، خدمت کریمانه، همدلی مؤمنانه شامل مدافعان سلامت، خادمان رضوی ، موکب های رضوی در راهپیمایی اربعین رضوی را از موضوعات این جشنواره برشمرد.

فلاح بیان کرد: در بخش پویش حرفه ای، تولید و انتشار محتوای دیجیتال در قالب های انیمیشن و موشن گرافیک، فیلم کوتاه، مستند کوتاه، داستانی کوتاه، نماهنگ و عکس با موضوعات جشنواره را شامل می شود ادامه داد: در پویش عمومی(مردمی) نیز تولید و انتشار محتوای دیجیتال در یکی از قالب های عکس، پوستر و عکس نوشت، اینفوگرافیک، پادکست و ویدئو با موضوعات جشنواره است.

فلاح خاطرنشان کرد: محتواهای تولیدی باید در شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن یا کارافزارهای فرهنگی، هنری و رسانه ای (به ویژه رسانه های اجتماعی داخلی) با هشتگ های اعلامی از سوی دبیرخانه جشنواره منتشر شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، ماراتن تولید محتوا را از دیگر بخش های جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی بیان کرد و افزود: فناوری دیجیتال دارای دو بعد اساسی شامل محتوا و ساختار و نرم افزار و ابزار دیجیتال است و در ماراتن تولید محتوای دیجیتال رضوی، تولید محتوا در یک رقابت سازنده بر اساس موضوعات و محورهای اعلامی در فراخوان نهمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی در قالب های صوت، ویدئو، تصویر و گرافیک در بازه زمانی یک یا چندروزه است که با همکاری مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی بر بستر سامانه پلتزار (شبکه فعالین فرهنگی دیجیتال) برگزار می شود.

فلاح بیان کرد: پس از داوری آثار توسط هیات داوران، نفرات برگزیده معرفی می شوند و آثار برتر در سکوهای نشر محتوا، خبرگزاری ها، سایت های خبری و سامانه های ویدئوهای درخواستی منتشر می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: این جشنواره در قالب نوزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) و بر اساس توافق نامه ای بین مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار می شود.

علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند برای اطلاع از مفاد این جشنواره به سامانه های بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و شمس توس مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی