یک منبع نزدیک به هیئت ایرانی هرگونه توافق موقت در مذاکرات وین را تکذیب کرد


یک منبع نزدیک به هیئت ایرانی هرگونه توافق موقت در مذاکرات وین را تکذیب کرد

یک منبع نزدیک به هیئت مذاکره کننده ایران در وین احتمال هرگونه توافق موقت در مذاکرات را تکذیب کرد.

یک منبع نزدیک به هیئت ایرانی هرگونه توافق موقت در مذاکرات وین را تکذیب کرد

به گزارش راهبرد معاصر، این منبع که نخواست نامش فاش شود گفت: «ما فقط به توافق هسته‌ای دائمی فکر می‌کنیم، نه موقت. پیشنهاد توافق موقت هرگز در دستور کار ما نبوده است.»

این منبع در مصاحبه با الجزیره تاکید کرد که تهران فقط توافقی دائمی و محکم بر اساس پایه‌هایی استوار را می‌پذیرد.

چندی پیش نیز یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کنده ایران در واکنش به گزارشی و ادعای روزنامه رای الیوم درباره رسیدن به توافق موقت ۲ ساله در گفتگو‌های وین، آن را غلط و ساختگی عنوان کرده بود. روزنامه رای الیوم پیش از این مدعی شده بود که ایران و پنج کشور مذاکره کننده در وین، توافق موقت دو ساله امضا کرده‌اند.

در همین حال، دو مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود نیز مدعی شدند که روسیه در هفته‌های اخیر با اطلاع واشنگتن به ایران پیشنهاد داده در ازای اعمال برخی محدودیت‌ها بر فعالیت‌های هسته‌ای خود، شاهد کاهش برخی تحریم‌ها علیه خود باشد.

این در حالی است که روز گذشته نیز یک مقام اروپایی که نامش فاش نشد، درباره مذاکرات وین اعلام کرد که ارزیابی او این است که مذاکره کنندگان برای رسیدن به توافق در مسیر خوبی قدم برمی‌دارند با این حال ممکن است به دلیل زمان‌بندی کُند به راه حل مناسبی نتوان دست پیدا کرد.

مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای تقریباً دو ماه پیش مجدداً از سر گرفته شد. طرفین مذاکره کننده قبلاً اعلام کرده بودند که امیدوارند طی چند هفته آینده به توافق دست یابند. هم‌اکنون دور هشتم مذاکرات احیای برجام در وین در جریان است./باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر