رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی معرفی شد


رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی معرفی شد

طی آئینی «صابر پرنیان» به‌عنوان رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی معرفی و از زحمات «غلامعلی راستی» سرپرست سابق این سازمان تقدیر شد.

سرپرست سابق سازمان صمت استان طی سخنانی در این جلسه اظهار کرد: در اوایل انقلاب اکثر تجّار ما وارد کننده بودند و تخصصی در صادرات نداشتند اما به برکت انقلاب و رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب اکنون کشور با صادرات غیر نفتی اداره می‌شود.

غلامعلی راستی ادامه داد: در اوایل انقلاب به صادرات ۴ میلیارد دلاری افتخار می‌کردیم اما اکنون نزدیک به ۴۵ میلیارد دلار صادرات داریم.

وی افزود: اکنون در استان ما ۵۴ شهرک صنعتی با بیش از ۲ هزار واحد صنعتی فعال وجود دارد و با احتساب ۲۸۰۰ واحد صنعتی خارج از شهرک ها جمعا ۴۸۰۰ واحد صنعتی در استان وجود دارد.

سرپرست سابق سازمان صمت استان گفت: در بخش معدن استان ما رتبه اول ذخایر معدنی را دارد و علاوه بر مس سونگون، طلای اندریان در صورت راه اندازی واحد نفلین سینیت سراب، علاوه بر حل مشکل اشتغال، مواد اولیه تولید آلومینیوم و تامین نیاز سیمان در استان نیز حل خواهد شد.

وی افزود: اتاق بازرگانی تبریز به‌عنوان اولین اتاق ایران ۱۴ هزار کارت بازرگانی صادر کرده است و اکنون ۸ هزار کارت فعال وجود دارد و باید توجه ویژه ای به ظرفیت بالای تجار تبریزی شود.

راستی همچنین گفت: اکنون ۱۴۸ هزار واحد صنفی فعال و ۳۸۰ اتحادیه صنفی در استان وجود دارد که در تمامی مناسبات ها مخصوصا در ایام کرونا بازاریان و اصناف نهایت همراهی خود را انجام داده اند.

رئیس جدید سازمان صمت استان نیز طی سخنانی گفت: امروز افتخار نوکری مردم و صنعت‌گران آذربایجان شرقی بر گردن من انداخته شد و من پشتیبانی و حمایت از تولید را وظیفه خودم می‌دانم.

به گزارش ایسنا، صابر پرنیان ادامه داد: ما با از بین بردن نگاه جزیره‌ای اجازه نخواهیم داد هیچ مانعی بر راه کسب و کار مشروع استان ایجاد شود و وظیفه ما تسهیل‌گری در بخش تولید و صنعت است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی