در معرفی ظرفیت‌ها و تولیدات آذربایجان شرقی به کشورهای همسایه نقص داریم


در معرفی ظرفیت‌ها و تولیدات آذربایجان شرقی به کشورهای همسایه نقص داریم

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در معرفی ظرفیت‌ها و تولیدات استان به کشورهای همسایه نقص داریم، گفت: باید با استفاده از ظرفیت دیپلماسی تجاری برای شکل‌دهی بازارهای جدید و حضور موثر در موافقت نامه‌های تجاری منطقه‌ای تلاش کنیم.

عابدین خرّم روز شنبه، دوم بهمن‌ماه، در آئین تکریم و معارفه‌ی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: ما مسئولان استان وظیفه داریم تا در این حوزه یک خیز بلندی برداریم تا شاخص‌های رشد و توسعه اقتصادی استان ارتقا یابد.

وی ادامه داد: باید در جهت عملی کردن شعارهای دولت سیزدهم تلاش کنیم و ما به مدیران پاک دست، مردمی و متخصص نیاز داریم که حضور در میدان را بر پشت میز ترجیح داداه و تغییرات ماهوی در حوزه مدیریت احساس کنیم و هرکسی سیاست‌ها و برنامه‌های دولت را که مورد تایید رهبر انقلاب و مجلس شورای اسلامی است، قبول ندارد نمی‌توانید مسئولیتی داشته باشد.

وی همچنین گفت: اکنون وضعیت مناسبی در حوزه اشتغال و تولید ناخالص داخلی نداریم و علی رغم آمار ۱۰ درصدی در خصوص بیکاری، وقتی در جمع مردم حاضر می‌شویم، جوانان تحصیلکرده ای را می‌بینیم که جویای کار هستند و لذا باید کی بازنگری اساسی در آمار ها ایجاد کنیم.

خرّم با بیان اینکه خش عمده‌ای از اشتغال، مربوط به صنایع و بنگاه‌های زودبازده است، تاکید کرد: تقویت صنایع پایین‌دستی، حرکت به سمت فناوری و صنایع دانش‌بنیان و نوسازی صنایع نیز باید مورد توجه قرار گیرد و شرکت‌های دانش‌بنیان باید به‌عنوان حلقه واسط، این نقیصه را برطرف کرده و با استفاده از علم روز، بتوانیم تولیدات خود را در بازارهای منطقه عرضه کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت صادرات در رشد شاخص‌های اقتصادی، گفت: فعال‌سازی دیپلماسی مرزی از اولویت‌های اصلی ماست و صنعت ما هم باید پیشاهنگ و پیشتاز این عرصه باشد.

وی افزود: در معرفی ظرفیت‌ها و تولیدات استان به کشورهای همسایه نقص داریم و باید با استفاده از ظرفیت دیپلماسی تجاری برای شکل‌دهی بازارهای جدید و حضور موثر در موافقت نامه‌های تجاری منطقه‌ای تلاش کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی، هدف‌گذاری برای تکمیل واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌راکد، تسهیل فرآیندهای سرمایه‌گذاری مبتنی بر سند آمایش سرزمین، تسریع در صدور مجوز طرح‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مهم و فعال‌سازی کارگروه‌ ویژه برای توسعه صنایع مادر استان را از دیگر اولویت‌های این بخش برشمرد.

وی درخصوص اولویت‌های بخش معدن نیز با بیان اینکه بخش عظیمی از معادن استان هنوز کشف نشده‌اند، خواستار ارائه برنامه‌ای منسجم و هدفمند برای کشف و بهره‌برداری از ذخایر معدنی استان شد.

خرّم همچنین از تلاش‌های صاحبان صنایع و تولیدکنندگان در دوران کرونا قدردانی و ابراز امیدواری کرد با استمرار همکاری آنان در دوره مدیریت جدید سازمان صمت، شاهد موفقیت‌ها و دستاوردهای بزرگی در حوزه بازرگانی و صنعت استان باشیم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که با حضور معاون وزیر صمت برگزار شد، صابر پرنیان با حکم وزیر به عنوان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی معرفی و از زحمات غلامعلی راستی در مدت سرپرستی این سازمان قدردانی شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید