آغاز اجرای طرح مهرفناوری در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی


آغاز اجرای طرح مهرفناوری در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز اجرای طرح مهرفناوری در این پارک، فرهنگ‌سازی در زمینه کارآفرینی برای کودکان را از سنین کم ضروری دانست.

عبدالرضا واعظی در نخستین رویداد طرح «مهر فناوری» با تأکید بر توانمندسازی و آموزش مهارت‌های مختلف زندگی به کودکان گفت: برای داشتن جوانان موفق و کارآفرین باید روحیه کارآفرینی و آموزش‌های لازم از سنین کودکی در کودکان نهادینه شود.

وی از تفکر غالب اشتباه بعضی از خانواده‌ها در خصوص ارزشمند بودن تنها برخی از مشاغل و کارهای دولتی انتقاد کرد و ادامه داد: باید به بجای آموختن این تفکر اشتباه به فرزندان خود، آن‌ها را به ایجاد کسب‌وکار فناورانه توسط خودشان تشویق کنیم.

واعظی با اشاره به برخی از استارتاپ‌های موفق که اکنون تبدیل به کسب‌وکارهای پرسود و موفقی شده‌اند، بیان کرد: مالکیت فکری بسیار ارزشمندتر از مالکیت فیزیکی بوده و ارزش‌افزوده بسیار بالاتری دارد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره آغاز اجرای طرح مهر فناوری در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برای نخستین بار در کشور گفت: در این طرح دانش آموزان عضو پارک شده و توانمندی‌های لازم برای تبدیل‌شدن به یک کارآفرین موفق را در آینده کسب می‌کنند.

به گفته وی، دانش آموزان در ابتدا عضویت برنزی مهر فناوری را دریافت می‌کنند سپس بعد از ارائه و پذیرش اولین ایده به عضویت نقره‌ای ارتقا می‌یابند و در صورت اجرای ایده یا طرح عضویت طلایی طرح مهر فناوری را کسب کرده و از حمایت مالی و معنوی پارک علم و فناوری بهره‌مند خواهند شد.

واعظی همچنین تیزبینی نسبت به محیط و مشکلات، داشتن تفکر بین‌رشته‌ای، تیم سازی و ‌ارتقای توانایی در کنار دانایی را اصلی‌ترین رموز موفقیت برشمرد.

گفتنی است؛ در نخستین رویداد طرح «مهر فناوری» فرزندان کارکنان پارک علم و فناوری استان عضو این طرح شدند و در رویدادهای آتی «مهر فناوری» دانش آموزان مدارس استان به تدریج عضو این طرح خواهند شد.

جامعه هدف این طرح دانش آموزان بوده و هدف از آن گسترش فرهنگ کارآفرینی در بین خانواده‌ها و افزایش توانمندی و مهارت دانش آموزان برای ایجاد کسب و کارهای آینده می‌باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه