«مهربان تر از مرگ» به چاپ دوم رسید/ رمانی که وقف کودکان محروم است


«مهربان تر از مرگ»  به چاپ دوم رسید/ رمانی که وقف کودکان محروم است

کتاب «مهربان تر از مرگ» نوشته دکتر ناصر پروانی که وقف تهیه لوازم التحریر برای کودکان نیازمند شده است، در کمتر از 10 روز از انتشار به چاپ دوم رسید.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی، مریم داوری: کتاب «مهربان تر از مرگ» نوشته «دکتر ناصر پروانی» در کمتر از 10 روز به چاپ دوم رسید. این نویسنده و شاعر «مهربان تر از مرگ» را وقف کودکان نیازمند کرده است. تمام عوایل حاصل از فروش کتاب «مهربان تر از مرگم صرف تهیه لوازم التحریر برای کودکان محروم می شود.

کتاب «مهربان تر از مرگ» شامل پنج فصل است. جا مانده در احساس، قلبی که بیرون از خاک بود، وقتی لشکر عشق می تاخت، گاهی باران بی رحم هم می بارد، انگار می رفت اما می آمد عناوین فصول این کتاب هستند.

این کتاب، یک رمان است که 150 صفحه دارد. پخش آن در کتابفورشی های معتبر ، سایت دیجی کالا و سایت انتشارات گرایش تازه صورت می گیرد. پی دی اف آن نیز از طریق سایت طاقچه در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

رمان « مهربان تر از مرگ» مضمونی عاشقانه و اجتماعی دارد. مسیر زندگی خانوادگی را از قبل از ازدواج نشان می دهد. رفت و برگشت هایی در این رمان است که جذابیت آن را برای مخاطب بیشتر می کند. نوع داستان امروزی است. در مسیر داستان یک پیوند قلب اتفاق می افتد که نقش های زیادی بوجود می آورد و اتفاقاتی پیرامون آن رقم می خورد .در این اثر بر روی مفاهیم اخلاقی همچون گذشت و همکاری زوجین تاکید شده و تاثیر حسادت ، مقایسه و دخالت اطرافیان در روند زندگی زوجین نشان داده شده است.

«دکتر ناصر پروانی» رییس بیمارستان امام حسین (ع) ، نویسنده و شاعر است. باران، تبسم چشم، کمی دورتر از فاصله ها، دوباره می سرایمت به نام من به کام عشق، دردی به نام عشق، شعرهایم بوی باران می دهد، دلی دریاتر از دریا، یک کوزه پر از احساس، سرطان عشق، یک عاشقانه محض، نگران خودمم، دو فنجان غزل ، چهل و هیچ سالگی و مردانی حوالی خورشید از جمله کتابهای پروانی است. وی کتاب «دو فنجان غزل» را وقف تهیه لوازم پزشکی برای کودکان بیمار و کتاب «چهل و هیچ سالگی» را وقف تهیه شیر خشک برای نوزادان خانواده های محروم کرده است.

دکتر ناصر پروانی در مورد این اثر به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، گفت: رمان « مهربان تر از مرگ » یک شخصیت محوری دارد که در یک دوره 5-6 ساله در داستان نقش بازی می کند. در این رمان مانند سایر رمان هایم از شعر استفاده شده است. همزمان و همگام با مسیر داستان، یک سری شعرهای قدیم و جدیدم آورده شده است. یک جاهایی حرکت داستان کند است، مثلا یک بعد از ظهر پاییزی در 30 صفحه گنجانده شده است و در جاهایی هم حرکت داستان تند است و به عنوان مثال یکی دو سال در دو صفحه حرکت داده شده است

«مهربان تر از مرگ»  به چاپ دوم رسید/ رمانی که وقف کودکان محروم است

این نویسنده و شاعر با بیان اینکه روش نگارش کتاب «مهربان تر از مرگ» متفاوت از سایر آثارم بود، به شبستان اظهار داشت: روند نوشتن اکثر کتاب هایم به این شکل است که چهار ماه در مورد موضوعی فکر می کنم و حدود 3-4 هفته می نویسم. نوشتن این کتاب پنج ماه طول کشید که نسبت به رمان های قبلی ام زمان زیادی است، برش برش کتاب را می نوشتم.

دکتر ناصر پروانی در بخشی از مقدمه کتاب «مهربان تر از مرگ» آورده است: زورم به نابرابری ها نمی رسید، به ناسپاسی ها، به نادانی ها و به ناملایماتی که ناجوانمردانه قاصدک وار در دشت وسیع روزگارمان پراکنده شده بودند تا اینکه مرگ مقتدرانه در یک لحظه همه را به پایان رسانید. بیهودگی چنگ می زند به سلسله جبال افکار پیچ در پیچ به تارهای تنیده شده کنج دیوارهای احساسم. اصلا حرفی از واژه امید باقی نمانده بود نه الفی کلاه برداشته به احترام آرزو، نه میمی به نیابت از محبت نه ی به نمایندگی از یاد تو و نه دالی هم طراز دوست داشتنت. پر بودم از خالی بودن از همه دوست داشتنی ها تا اینکه مرگ آمد و من را پر کرد از پایان انتظارها. آخر چقدر مهربان است این مرگ، چقدر تمام می کند ناتمام ها و چه عاشقانه در آغوش می کشد تمام من های نرسیده را.

در بخشی از کتاب «مهربان تر از مرگ» آمده است: صبح ها با باز کردن چشم هام دستم را می کشیدم روی تختم برای پیدا کردن گوشی موبایلم تا صبح به خیر برای پیمانه بنویسم و بفرستم. اگرچه شاید خیلی زیباتر باشه اینکه صبح وقتی بیدار میشی به جای اینکه انگشتانت گوشی موبایل را لمس کنه وسط موهای کسی که دوستش داری گیر کنه اما صبح به خیر گفتن با چشم های نیمه باز و اشتباه تایپ کردن از شدت خواب آلودگی هم لذت خودش رو داره. صبح با پیمانه شروع می شد، روز با پیمانه می گذشت و شب ها با پیمانه خواب میهمان چشم هام می شد، تازه خیلی اوقات در خواب هم پیمانه پشت پلک های من نشسته بود.

به قول ناصر پروانی چشمان خود را بسته ام، رویای تو من را بس است/ در پشت پلکم با تو من تجدید پیمان می کنم

قطار عاشقی ما سوت کشان وسط جنگل زندگی پیش می رفت، انگار من زیباترین هدیه ممکن را از خداوند در 40 سالگی ام گرفته بودم. یک پیمانه پر از احساس، یک پیمانه پر از دوست داشتنی های واقعی و بدون مرز. یک پیمانه با یک نوشیدنی یکرنگ و خوش طعم، یک پیمانه به طعم پیمانه زندگی.

در قسمت دیگری از این کتاب می خوانیم: رسیدم سر کار مثل هر روز. با صدای بلند با نگهبان جلوی در شرکت سلام و علیک کردم و جوابش که می گفت سلام رییس جان یادم انداخت رییس این شرکت بازرگانی تبلیغاتی من هستم. اون روز دلم بطالت می خواست اصلا حوصله کار کردن درست و حسابی نداشتم. عقربه های ساعت هم کمکم کرد و نفهمیدم کی ساعت بهم اخم کرد و زمان 10 دقیقه به دو ظهر را نشونم داد. اخمش را دوست داشتم چون بهم پیام میاد می تونی بری. اخمش شبیه گندم بود تلخ و دوست داشتنی بود. شبیه مزه قهوه شایدم شبیه مزه یک شکلات تلخ دست ساز سوییسی از همون گرون ها که همیشه برای گندم می خریدم.

گفتنی است، کتاب «مهربان تر از مرگ» نوشته دکتر «ناصر پروانی» در شمارگان هزار نسخه با قیمت 50 هزار تومان از سوی انتشارات گرایش تازه چاپ و اندکی بعد از انتشار به چاپ دوم رسیده است.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر