مساجد زنجان، مهیای جشن‌های میلاد حضرت زهرا(س) می شود


مساجد زنجان، مهیای جشن‌های میلاد حضرت زهرا(س) می شود

همزمان با فرارسیدن میلاد حضرت زهرا(س) که در تقویم شمسی به نام روز مادر و زن نیز نامگذاری شده است، مراسم جشن در مساجد، هیأت‌ها و اماکن دینی استان زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مساجد، تکایا و امامزادگان استان زنجان خود را مهیای برپایی مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) می کنند.

در تقویم شمسی این روز به نام روز مادر و زن نیز نامگذاری شده است، از اینرو جشن ها در این اماکن با محوریت تکریم مقام مادر و مادران شهدا اجرا می شود.

به همین منظور ویژه مراسمی با حضور نمازگزاران و اهالی محله در مسجد امام هادی(ع) زنجان برگزار خواهد شد و اعضای کانون فرهنگی و هنری الهادی فضای مسجد را برای برگزاری این مراسم آماده می کنند.

همچنین مراسم مشابهی در مسجد امیرالمومنین(ع) زنجان با حضور جمعی از مردم و اصحاب مسجد در سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) اجرا خواهد شد.

در مسجد حضرت ولیعصر(عج) سعیدیه زنجان نیز مراسم جشنی امروز دوم بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور عموم مردم برپا خواهد شد.

حسینیه اعظم زنجان نیز ویژه مراسم جشن میلاد دخت نبی اکرم(ص) حضرت صدیقه طاهره را روزهای شنبه و یکشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء برپا می کند.

میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)

در بیستم جمادی‌الثانی سال دوم بعثت، از صلب پیامبر اکرم (ص) و از رحم پاک و مطهر خدیجه، دختری پا به عرصه وجود نهاد، دختری که همتای علی (ع)، سر منشأ و ریشه سلسله امامت و ولایت، و الگوی تمامی مؤمنین و موحدین است، بانویی که گل سرسبد تمام بانوان عالم است.

از امام صادق (ع) روایت شده است: فاطمه (س) در نزد خداوند ۹ اسم و لقب دارد: فاطمه، صدّیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدَّثه و زهرا.

حضرت زهرا (س) را نزد پیامبر احترامی عظیم بود بسی فراتر از احترام پدری به دخترش و این بگونه‌ای بود که حیرت دیگران را بر می‌انگیخت پیامبر(ص) با آن همه شأن و عظمت دست دخترش را می‌بوسید.

از عایشه نقل کرده‌اند که: فاطمه (س) هر گاه بر رسول خدا(ص) وارد می‌شد برای او از جای خود بر می‌خاست و سر فاطمه را می‌بوسید و او را در جای خود می‌نشاند و هرگاه پیامبر نزد حضرت فاطمه می‌رفت تا وی را ملاقات کند با یکدیگر روبوسی می‌کردند و با هم می‌نشستند.

پیامبر اکرم (ص) گاهی نیز حضرت فاطمه (س) را پاره تن من، یک شاخه گل (ریحانه) و گاه، عزیزترین مردم در نزد خود مورد خطاب قرار می‌داد.

پایان پیام/73

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی