تلاش دولت سیزدهم برای ارتقای وضعیت زندگی اقشار مختلف جامعه


تلاش دولت سیزدهم برای ارتقای وضعیت زندگی اقشار مختلف جامعه

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست بر تلاش دولت سیزدهم در جهت ارتقای وضعیت زندگی اقشار مختلف جامعه تأکید کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان حفاظت محیط‌زیست، علی سلاجقه در مراسم گرامیداشت سالروز ولادت فاطمه الزهرا (س) و مقام زن که پیش از ظهر امروز در سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد، دختر گرامی پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) را الگوی بشریت و زن مسلمان توصیف کرد و افزود: خداوند متعال در قرآن کریم خطاب به پیامبر خود می‌فرماید که ما به تو کوثر عطا کردیم که هدیه گران‌بهایی است.

وی با اشاره به جایگاه والای زن در دین مبین اسلام، خاطرنشان کرد: دین اسلام احترام ویژه‌ای به نوع بشر به‌ ویژه جنس زن قائل است، بنابراین هیچ‌کس حق ندارد حقوق زنان را زیر پا بگذارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر تلاش دولت سیزدهم در جهت ارتقای وضعیت زندگی اقشار مختلف جامعه، تصریح کرد: طی چند ماهی که از آغاز به کار دولت جدید می‌گذرد، میزان صادرات غیرنفتی کشور ۴۰ تا ۴۵ درصد افزایش‌ یافته و وضعیت صادرات نفتی هم بهتر شده است.

سلاجقه، ارتباطات بین‌المللی کشور را رو به بهبود ارزیابی کرد و گفت: اینک جمهوری اسلامی ایران در تراز ابرقدرت‌های دنیا به ایفای نقش خود مشغول است و در داخل هم برای بهتر شدن وضعیت زندگی مردم تلاش می‌کند.

معاون رئیس‌جمهوری، دولت سیزدهم را برخاسته از مردم و خدمتگزار مردم عنوان کرد و افزود: ما تمام تلاش خود را برای حل مشکلات کشور به کار می‌بندیم.

وی، همکاران خدوم سازمان حفاظت را محیط‌زیست را به خانواده‌ای بزرگ تشبیه کرد که می‌بایست مسائل و مشکلات خود را در چارچوب خانواده حل کنند.

استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی و اقتصادی کشور برای حفاظت از محیط‌زیست

همچنین کارشناس مسایل مذهبی بر استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی و اقتصادی کشور برای حفاظت از محیط‌زیست تأکید کرد.

حجت‌الاسلام شهاب مرادی توجه به محیط‌زیست را وظیفه اقشار مختلف جامعه عنوان کرد و افزود: امامان جماعت، استادان دانشگاه، هنرمندان و افراد شاخص جامعه می‌بایست در برای توسعه جنگل‌ها و حفاظت از محیط‌زیست تلاش بیشتری کنند.

وی بابیان اینکه متأسفانه برخی از مدیران کشور از مأموریت‌های محیط زیستی اطلاع چندانی ندارند، گفت: به‌عنوان کسی که همیشه دغدغه محیط‌زیست داشته‌ام فکر می‌کنم مردم ما نسبت به محیط‌زیست حساس نیستند و در سبک زندگی ما هم این موضوع پیش‌بینی‌نشده است.

این کارشناس مسائل مذهبی بر استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی و اقتصادی کشور برای حفظ جنگل‌ها و منابع طبیعی تأکید کرد.

مرادی افزود: شاید بتوان سازمان‌هایی را که در حوزه محیط‌زیست مسئولیت‌هایی بر عهده‌دارند تجمیع کرد تا یک هم‌افزایی بیشتر اتفاق بیفتد.

وی، دین اسلام را دین محبت و مهربانی توصیف کرد و گفت: باید مهربانی با حیوانات را از مدرسه به بچه‌ها آموزش داد.

این کارشناس مسایل مذهبی تصریح کرد: مهربانی با طبیعت از جنس مهربانی با مادر و همسر است و باید در جامعه ما رواج پیدا کند.

مرادی در پایان با اشاره به اهمیت فعالیت محیط‌بانان و جنگلبانان در سراسر کشور، از اعمال خشونت نسبت به این قشر زحمتکش از سوی برخی قانون‌شکنان انتقاد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس