خزعلی: توانمندسازی بانوان از مهمترین راهبردهای دولت است


خزعلی: توانمندسازی بانوان از مهمترین راهبردهای دولت است

شهرری ـ ایرنا ـ معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به آسیب‌هایی که متوجه بانوان در عرصه فعالیت‌های اجتماعی و خانوادگی است، گفت: توانمندسازی، ارتقای علمی، فکری، روحی و اجتماعی زنان برای رسیدن برای اهدافشان از مهمترین راهبردهای معاونت زنان و امور خانواده دولت است.

به گزارش ایرنا، انسیه خزعلی روز شنبه در آیین تجدید میثاق معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به مناسبت آغاز هفته زن و روز مادر با آرمان های امام خمینی(ره) در حرم ایشان، اظهار داشت: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به دنبال استفاده از ظرفیت زنان در جهت حمایت از این قشر است.

وی با بیان اینکه زنان باید به گونه ای توانمند شوند که روی پای خودشان در جهت رسیدن به موقعیت دلخواهشان بایستند، عنوان کرد: زنان جامعه ایران باید بتوانند با استقامت، صبوری و خلاقیت ضمن رسیدن به اهدافشان باری از دوش جامعه بردارند.

خزعلی اضافه کرد: امروز نگاه به زنان باید به مانند دوره حیات امام راحل و تاکیدات رهبر معظم انقلاب جامع، کامل و بدون افراط و تفریط باشد تا شاهد بروز استعدادها و توانمندی های بانوان ایران اسلامی در تمامی عرصه ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه امام راحل پس از انقلاب زمینه را برای حضور و بروز استعدادها و توانمندی های بانوان ایران اسلامی محیا نمودند، ابراز کرد: امام راحل پیروزی نهضت را مدیون بانوان می دانستند و معتقد بودند زنان باید در امور اساسی و مقدرات مملکت مشارکت فعال داشته باشند.

رئیس ستاد مرکزی هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر بیان داشت: امام راحل بارهای تاکید داشتند که محرومیت هایی که به زنان تحمیل شده است ربطی به دین مبین اسلام ندارد و ایشان زمینه های لازم برای ظهور و بروز استعدادهای بانوان حتی در عرصه نظامی را باز کردند.

خزعلی با بیان اینکه امام راحل بر حضور زنان در اجتماع تا جایی تاکید داشتند که شان، عفاف و حریم آنان خدشه دار نشود، افزود: ایشان هیچ انحصار و محدودیتی برای حضور زنان در عرصه های مختلف قائل نبودند.

وی اضافه کرد: امام راحل در جواب کسانی که پس از پیروزی انقلاب می گفتند زنان باید از ادارات دولتی خارج و به خانه برگردند، فرمودند که الان زمانی است که زنان باید به میدان و اجتماع ورود کنند چرا که محیط برای فعالیت زنان به لطف انقلاب پاکسازی شده است.

خزعلی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نیز به مانند استاد خود امام خمینی(ره) بر حضور زنان با حفظ شان آنان در جامعه معتقد هستند، ابراز کرد: زنان حافظان خانواده و تربیت کننده نسل آینده کشور هستند که باید شان و شخصیتشان در جامعه حفظ شود.

به گزارش ایرنا، انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر به همراه معاونان و جمعی از بانوان امروز به مناسبت آغاز هفته زن و روز مادر با حضور در حرم مطهر امام با آرمان های بلند ایشان تجدید عهد و پیمان کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس