رونق اصفهان در گرو توجه بیشتر به صنعت گردشگری است


رونق اصفهان در گرو توجه بیشتر به صنعت گردشگری است

اصفهان- ایرنا- عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: گردشگری یک ظرفیت فوق‌العاده به‌منظور بازگشت این شهر به دوران رونق است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، روز شنبه به نقل از فرزانه کلاهدوزان در بازدید او از منطقه ۱۱ شهرداری تصریح کرد: این شهر دیگر ظرفیت صنعتی شدن ندارد و امکان اضافه بار جدید در حوزه صنعت آن قابل قبول نیست، لذا توسعه گردشگری برای شورای اسلامی شهر در این دوره بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات عدیده شهر اصفهان از جمله کمبود آب و مسائل زیست محیطی و آلودگی هوا، هرگونه توسعه صنعتی شهر باید بر اساس انرژی‌های پاک انجام شود که در این مسیر بطور حتم از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان نیز استفاده خواهد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان درباره مسائل منطقه ۱۱ شهرداری واقع در غرب این کلانشهر تصریح کرد: توسعه گردشگری و استفاده از ظرفیت این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است، برای مثال منطقه رهنان با توجه به بافت تاریخی و ظرفیت‌ گردشگری همچون حمام و بازار تاریخی‌ آن، می‌تواند نگاه‌ سرمایه‌گذاران را به خود معطوف سازد تا ایده‌های گردشگری را در منطقه بیش از پیش رونق دهند.

کلاهدوزان با اشاره به برخی از پروژه‌های منطقه ۱۱ افزود: فضای سبز پارک ظهرآبادی یکی از پروژه‌های شاخص این منطقه محسوب می‌شود که بودجه خوبی در سال آینده برای تکمیل آن پیش‌بینی شده است.

عضو هیات رییسه شورای شهر با اشاره به ضرورت همراهی شهروندان با اجرای پروژه‌های شهری تصریح کرد: البته تاکید شهردار اصفهان این است که در اجرای پروژه‌های شهری از جمله پارک ظهرآبادی حقی از شهروندان ضایع نشود.

وی درباره احداث خیابان شهدای ورزشگاه در شمال خیابان امام رضا(ع) نیز خاطرنشان کرد: این پروژه با همراهی مردم و منطقه ۱۱ انجام شده است که با تکمیل آسفالت آن، ظرف یک هفته آینده در اختیار مردم این منطقه قرار خواهد گرفت.

کلاهدوزان اظهار داشت: طبق قول مساعد مدیر این منطقه، تا یک ماه آینده پروژه احداث چهارراه خیابان امام رضا(ع) به خیابان حسین‌آباد تکمیل خواهد شد، البته این محور بدلیل وجود ترافیک، نارضایتی مردم منطقه را بدنبال داشته است.

عضو هیات رییسه شورای شهر تصریح کرد: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ارتباطی ۱۳۷ شهرداری اصفهان که بتازگی تقویت نیز شده است یا از طریق سایت شورای اسلامی شهر، مشکلات و مطالبات خود را با مدیریت شهری در میان بگذارند.

کلانشهر اصفهان بالغ بر ۲ میلیون نفر جمعیت، ۲۲۰ محله و ۱۵ منطقه شهرداری دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد