دستگاه‌های خدمات‌رسان در مواقع بحران راهداران را در بازگشایی راه‌های روستایی پشتیبانی کنند


دستگاه‌های خدمات‌رسان در مواقع بحران راهداران را در بازگشایی راه‌های روستایی پشتیبانی کنند

تبریز - ایرنا - معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان استان در مواقع بحرانی و بارش سنگین برف، این اداره کل را در بازگشایی راه‌های روستایی پشتیبانی کنند.

غلامرضا رسول زاده، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در هفته گذشته بارش سنگین برف در این استان موجب بسته شدن تعدادی از راه های روستایی استان شد، افزود: راهداران شبانه روز برای بازگشایی راه های روستایی تلاش می کنند ولی تعداد محدود این دستگاه ها برای بازگشایی آن ها جوابگو نیست.

وی با تاکید بر اینکه شرایط بحرانی فقط مختص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیست، اظهار داشت: در این مواقع از سایر دستگاه های خدمات رسان انتظار می رود با اعزام دستگاه های برف روب و نمک پاش خود به مسیرهای روستایی، راهداران را در بازگشایی راه های روستایی کمک کنند.

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با تلاش راهداران بیشتر راه های روستایی استان بازگشایی شده بود اما کولاک دوباره راه ارتباطی تعدادی از این روستاها را بسته است.

رسول زاده، ادامه داد: هم اکنون راه تعدادی از روستاهای واقع در مناطق کوهستانی و سخت عبور شهرستان های مرند، هشترود، اهر، ورزقان، میانه و چاراویماق بسته است و راهداران در حال بازگشایی آن ها هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد روستایی هایی که راه ارتباطی آن ها بسته است زیر ۱۰۰ روستا است، یادآوری کرد: تمامی راه های شریانی، اصلی و فرعی استان باز بوده و تردد در آنها در جریان است.

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از رانندگان خواست برای تردد در مناطق کوهستانی زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

رسول زاده، راه های تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و افزود: در این مدت راه های ارتباطی استان در چندین مرحله برف روبی و نمک پاشی شده است.

وی اظهار داشت: مردم و مسافران از انجام سفرهای غیرضروری به هنگام بارش برف خودداری کرده و در صورت ضرورت قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی