معاون استاندار آذربایجان شرقی بر رفع موانع گردشگری سلامت تاکید کرد


معاون استاندار آذربایجان شرقی بر رفع موانع گردشگری سلامت تاکید کرد

تبریز- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه ویژه تبریز در عرصه خدمات پزشکی و سلامت در سطح کشور و منطقه، گفت: باید با تعامل با کشورهای هدف، برای احیای گردشگری سلامت و رفع موانع آن تلاش کنیم.

محمد کلامی روز شنبه در کارگروه توسعه گردشگری سلامت، با اشاره به چالش‌های فراروی این حوزه در استان، گفت: گردشگری سلامت یکی از شکوفاترین بخش‌های صنعت گردشگری در جهان است که توجه اکثر کشورها را به خود جلب کرده است.

وی ادامه داد: با توسعه گردشگری سلامت و ایجاد جاذبه‌های آن از طریق بهبود وضعیت ارائه خدمات پزشکی، می‌توان به افرایش ورود گردشگران سلامت به استان کمک کرد که در این راستا باید شرکت‌های تسهیل‌گر خصوصی فعال و قدرتمند در استان تشکیل شوند.

کلامی با اشاره به عمده چالش‌های گردشگری سلامت در بعد داخلی، گفت: از جمله این چالش‌ها، موانع نظام اداری شامل ضعف نظام اداری، تداخل مسائل حوزه گردشگری بین دستگاه‌های ذی‌ربط، ضعف همکاری بخش دولتی و خصوصی و ضعف نظارت و پایش است.

وی، موانع عمده زنجیره خدمات پزشکی همچون ضعف فرایند خدمات، فعالیت‌های غیررسمی و زیرزمینی، ضعف سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف و موانع مربوط به بازارهای هدف گردشگری مانند تعامل مناسب با بیماران، ضعف در بازاریابی و تبلیغات و موقعیت ضعیف رقابتی را از دیگر چالش‌های این حوزه برشمرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: کارگروه توسعه گردشگری سلامت باید فعال شده و نسبت به ارائه راهکارهای عملیاتی جهت توسعه این بخش اقدام کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند