استاندار: دیپلماسی مرزی اولویت توسعه در آذربایجان‌شرقی است


استاندار: دیپلماسی مرزی اولویت توسعه در آذربایجان‌شرقی است

تبریز- ایرنا- استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دیپلماسی مرزی اولویت توسعه همه جانبه در این استان است، گفت: صنعت، معدن و تجارت باید پیشاهنگ دیپلماسی مرزی با کشورهای همسایه باشد.

به گزارش ایرنا، عابدین خرم روز شنبه در آیین تکریم و معارفه رییسان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، اظهار کرد: باید صنایع استان به خوبی معرفی شوند تا ظرفیت های مناسبی برای ارتباطات بین المللی و صادرات به کشورهای همسایه گسترده شود.

وی افزود: به رغم اینکه آمار بیکاری استان ۱۰ درصد اعلام شده و آمار خوبی است، اما از آنجا که بیشتر فارغ التحصیلان جوان جویای کار هستند، باید در آمارها بازنگری اساسی کنیم تا در ارتقای ظرفیت ها ناکام نمانیم.

وی با بیان اینکه صنایع کوچک در حوزه اشتغال، تولید و معیشت مردم بسیار مهم هستند، یادآور شد: ظرفیت ها و فرصت ها در آذربایجان شرقی و در بخش های مختلف متناسب نیست.

خرم خاطر نشان کرد: از اولویت های ما توجه به صنایع پایین دستی مرتبط با علوم دانش بنیان و فن آور است، ارتقای توانمندی نیروی انسانی و ایجاد حلقه وصل بین دانشگاه و صنعت با علوم دانش بنیان، راهکار عملیاتی برای دست یابی به توسعه و اشتغال مناسب در آذربایجان شرقی است تا در عمل از دانش جوانان امکان بهره مندی فراهم شود.

وی ادامه داد: بیش از هشت میلیارد تن ذخایر معدنی آذربایجان شرقی است که البته هنوز بخشی از آنها نیز شناسایی نشده و به هر حال به سراغ بخش بزرگی از ذخایر معدنی استان نرفته ایم؛ شاید ۲ تا سه معدن مس دیگر در استان وجود داشته باشد که هنوز شناسایی نشده اند و از بقیه هم به طور مناسب در توسعه استان بهره گیری نشده است.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: بر این اساس باید برنامه مدون برای شناسایی معادن جدید و بهره مندی از معادن موجود وجود داشته باشد و صنایع راکد استان نیز فعال شوند.

خرم خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت اوراسیا، فعال شدن گمرکات و اقبال صنعتگران روسیه برای تجارت و همکاری با ایران که در سفر رییس جمهوری به این کشور نمایان بود، از دیگر ظرفیت هایی است که آذربایجان شرقی می تواند در بهره گیری از آنها پیشتار باشد.

وی اضافه کرد: فعال تر کردن دیپلماسی مرزی با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و ترکیه و ارتباط با گرجستان به عنوان پل تجارت و همکاری فراسرزمینی می تواند ظرفیت های آذربایجان شرقی را افزایش دهد.

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت ها و فرصت هایی که در آذربایجان شرقی وجود دارد، بخش صنعت، معدن و تجارت می تواند گام های موثری را برای برقراری دیپلماسی مرزی بردارد و این دور از دسترس نیست.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: بر این اساس نیاز به افرادی داریم که شعارهایی را که دولت سیزدهم می دهد در میدان عمل پیاده کنند؛ بر این اساس تغییر ماهوی در حوزه مدیریت باید داشته باشیم تا افراد سیاست ها و اهداف دولت را بپذیرند و در غیر این صورت نباید مسوولیت بپذیرند.

وی تاکید کرد: مدیر باید میدانی باشد و عمل در میدان را به پشت میزش ترجیح دهد؛ در واقع در مواقع نیاز در مناطق محروم حضور یابد تا عدالت برقرار شود.

خرم همچنین با تقدیر از بازاریان در بیش از ۲سال دوران شیوع کرونا و همکاری شان در جهت رفع مشکلات نیازمندان، گفت: در این دوره بازاریان و صنعتگران سنگ تمام گذاشتند و وارد گود شدند، با کمک های مومنانه نگرانی قشر ضعیف را برطرف کردند.

به گزارش ایرنا، در این آیین، صابر پرنیان با حکم وزیر صمت به عنوان رییس سازمان، صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، منصوب و از زحمات راستی، سرپرست سابق این سازمان تقدیر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی