بیش از 186 هزار کردستانی دُز سوم واکسن را دریافت کردند


بیش از 186 هزار کردستانی دُز سوم واکسن را دریافت کردند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تا این لحظه 186 هزار و 122 نفر معادل 16 درصد از جمعیت استان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

بهروز اخوان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۲۹۵ دُز واکسن کرونا در استان در قالب نوبت اول، دوم و سوم تزریق شده است.

وی عنوان کرد: یک میلیون و ۹۸ هزار و ۹۴۹ نفر معادل ۸۲ درصد جمعیت، نوبت اول واکسن را دریافت نموده‌اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۹۱۳ هزار و ۲۲۴ نفر نیز دُز دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند که ۶۸ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود.

اخوان در ادامه از تزریق ۱۸۶ هزار و ۱۲۲ دُز واکسن در قالب نوبت سوم خبر داد و افزوڕ: ۱۶ درصد مردم استان نوبت سوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: تا اکنون ۶۹ درصد مادران باردار نوبت اول و ۴۳ درصد آنان نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره اینکه ۲ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۹۲۹ دُز واکسن تا این لحظه به استان تحویل شده است، افزود: از این تعداد ۳۵۳ هزار و ۹۰ دُز نیز، باقیمانده است.

اخوان ادامه داد: ۸۶ درصد نوجوانان استان در قالب نوبت اول و ۷۸ درصد آنان با دریافت نوبت دوم در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۹۶ درصد دانش آموزان کردستانی نوبت اول واکسن کرونا را دربافت نموده‌اند، تصریح کرد: ۷۸ درصد نیز با دریافت نوبت دوم واکسن نیز در برابر این بیماری واکسینه شده اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: افرادی که موعد دریافت دُز دوم و سوم آنها فرا رسیده است هر چه سریع‌تر برای واکسیناسیون اقدام کنند چرا که تأخیر زیاد در بین دو دوز در تأثیر ایمنی زایی واکسن مؤثر است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس