طرح استانداردسازی آسانسورهای مراکز پر تردد عمومی در بوشهر کلید خورد


طرح استانداردسازی آسانسورهای مراکز پر تردد عمومی در بوشهر کلید خورد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل اداره استاندارد استان بوشهرگفت: هم اکنون بسیاری از آسانسورهای اداره ها و مراکز پرتردد عمومی این استان استاندارد لازم را ندارند که اجرای طرح استانداردسازی آنها در این استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، محمدرحیم بهره‌مند روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر شماری از آسانسورهای اداره ها و مراکز پر تردد عمومی در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به ثبت رسیده است که تنها ۲۴ گواهینامه ایمنی آسانسور آنها دارای اعتبار بوده و بقیه آنها نیازمند بازرسی ادواری و یا بازرسی اولیه هستند.

وی ادامه داد: این موضوع در شورای فنی استان بوشهر مطرح و با تاکید معاون عمرانی استانداری بوشهر و مصوبه شورای فنی این استان همه ادارات دولتی و مراکز پر تردد عمومی استان ملزم به دریافت گواهینامه ایمنی برای آسانسورهای خود شدند.

بهره مند گفت: بازرسی آسانسورها فقط توسط شرکت‌های تایید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران صورت می‌گیرد و در این زمینه چهار شرکت در زمینه بررسی عملکرد آسانسورهای نصب شده در این استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اعتبار یک ساله گواهینامه ایمنی و کیفیت آسانسور عنوان کرد: آسانسور دستگاهی است که به صورت دینامیک در حال کار کردن است بنابر این هر سال باید مورد بازرسی فنی قرار گیرد تا در صورت بروز نقص، نواقص برطرف و گواهینامه تایید ایمنی آن صادر شود.

بهره مند افزود: با توجه به اهمیت ایمنی کاربران آسانسورها و ارتقای کیفیت آنها کارفرمایان و متقاضیان نصب آسانسور باید در هنگام انعقاد قرارداد با شرکت‌های نصاب از داشتن پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور آنها از سازمان صنعت، معدن و تجارت اطمینان حاصل کنند که راحت ترین راه نیز برای یافتن شرکت‎ های معتبر در این ارتباط مراجعه به درگاه سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی www.lift.isiri.gov.ir است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید