برف‌روبی 2 هزار کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی در 24 ساعت گذشته


برف‌روبی 2 هزار کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی در 24 ساعت گذشته

بیرجند - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: بیش از 96 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری و بیش از 150 نیرو برای برف‌روبی 2 هزار کیلومتر از راه‌های استان در 24 ساعت گذشته به‌کار گرفته شدند.

اسدالله جلال‌زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به بارش برف در گردنه‌های برفگیر خراسان جنوبی در شهرستان‌های بیرجند، قاینات، سربیشه، درمیان، زیرکوه، فردوس، سرایان و دیهوک، بیش از ۱۵۰ نفر از راهداران استان با برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی مداوم محورها مانع از بسته شدن راه‌های استان شدند.

وی بیان کرد: برای برف‌روبی و بازگشایی محورهای مواصلاتی استان در ۲۴ ساعت گذشته بیش از پنج هزار و ۵۰۰ تن شن و نمک مصرف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: با توجه به کولاک شدید، برودت دما و یخ‌زدگی سطح محورهای بیرجند - سربیشه محدوده مود تا سربیشه، محور بیرجند - قاین حد فاصل بیرجند تا آرین‌شهر و محور قهستان - زهان محدوده شیرگ تا ذهان، پلیس‌راه استان تردد را برای ایمنی کامل و برای جلوگیری از مشکلات احتمالی ممنوع اعلام کرده بود که با تلاش مداوم عوامل راهداری در ساعات شب گذشته این محورها بازگشایی شد.

وی اظهار داشت: همچنین به بیش از ۱۸۰ خودرو امدادرسانی و تعداد ۶۵ نفر از مسافران در راهدارخانه‌ها اسکان داده شدند.

جلال‌زاده افزود: در حال حاضر تردد در جاده‌های استان عادی و روان است و بارش و مداخلات جوی خاص نیز مشاهده و گزارش نشده است.

وی بیان کرد: با توجه به لغزندگی راه‌ها و گردنه‌های برفگیر استان توصیه می‌شود رانندگان با تجهیزات ایمنی لازم تردد کرده و تا اطلاع ثانوی از سفرهای غیرضروری در راه‌های فرعی و روستایی نیز خودداری کنند.

با توجه به فعال بودن قرارگاه استانی راهداری زمستانی، از ابتدای طرح راهداری زمستانی در سال جاری بیش از ۳۰ راهدارخانه و بیش از ۵۰ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان خراسان جنوبی فعال هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت