فوتی کرونایی 24 ساعت گذشته خراسان شمالی صفر شد


فوتی کرونایی 24 ساعت گذشته خراسان شمالی صفر شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: شمار فوتی بیماران مبتلا به کووید 19 استان برای دومین روز در بهمن ماه صفر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سید جواد پورنقی روز شنبه اظهار داشت: در شبانه روز گذشته با بستری ۱۳ مبتلای جدید به کرونا در استان، هم اینک ۸۳ بیمار دارای علائم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های خراسان شمالی بستری هستند.

وی با تاکید بر ضرورت تزریق دز سوم واکسن کرونا، گفت: واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی عامل ریشه کنی و مهار بیماری کروناست، بنابراین شهروندانی که هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده اند یا نوبت دز سوم آن ها فرا رسیده است باید سریع تر نسبت به این امر اقدام کنند.
پورنقی افزود: بی‌توجهی به واکسیناسیون و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی می تواند، روند کاهشی تلفات را معکوس کند و بار دیگر وضعیت قرمز را به نقشه کرونایی استان بازگرداند.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۹۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که بیشترین آمار فوتی هشت ماه امسال بوده است.

هم اینک حدود یک میلیون و ۴۱۷ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون در این استان تزریق شده است که از این میزان ۸۳۸ هزار و ۵۴۹ دُز در مرحله اول، ۴۸۱ هزار در مرحله دوم و بیش از ۹۷ هزار دُز نیز در مرحله سوم واکسیناسیون عمومی تزریق شده است به این ترتیب ۹۴ درصد جمعیت استان دُز اول، ۸۲ درصد دُز دوم و حدود ۲۵ درصد نیز دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

براساس آخرین ارزیابیٰ سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت، سه شهرستان اسفراین، گرمه و جاجرم در وضعیت زرد و شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، شیروان، فاروج و رازوجرگلان نیز در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر