زمان طلایی رساندن بیمار سکته مغزی به بیمارستان سه ساعت است


زمان طلایی رساندن بیمار سکته مغزی به بیمارستان سه ساعت است

مشهد- ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زمان طلایی رساندن بیمار دچار سکته مغزی به بیمارستان کمتر از سه ساعت است اما در مدت 12 ساعت نیز اقدامات درمانی با روش تزریق دارویی قابل انجام است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه به نقل از دکتر پیام ساسان‌نژاد گزارش داد: زمان حضور بیمار مبتلا به سکته مغزی در بیمارستان بسیار مهم است و نباید با تأخیر همراه باشد.

وی افزود: با فعال شدن سامانه ثبت سکته‌های مغزی به دنبال تسریع در حضور این گروه از بیماران در بیمارستان هستیم تا با توجه به شرایط خاص آنان بتوانیم بهترین نوع خدمت را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه دهیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: مرکز ثبت سکته‌های مغزی در این دانشگاه از ابتدای امسال فعال شده و تاکنون اطلاعات ۳۵۰ بیمار سکته‌ مغزی اعم از کد ۷۲۴، لختگی خون، پارگی رگ و خون‌ریزی مغز در این مرکز ثبت شده است.

وی گفت: بزرگترین مشکل در درمان بیماران دچار سکته‌ مغزی نصب دستگاه آنژیوگرافی ویژه این گروه از بیماران بود که این دستگاه خریداری شده و پس از تکمیل فضای فیزیکی و تأمین تجهیزات تکمیلی مورد نیاز به بهره‌برداری خواهد رسید.

ساسان‌نژاد افزود: بیشتر جوانانی که دچار سکته مغزی می‌شوند، دارای بیماری زمینه‌ای هستند و سکته مغزی در افراد مسن و بیش از ۵۰ ساله نیز بیشتر به دلیل استعمال دخانیات، بیش فشاری خون، چربی خون و استرس رخ می‌دهد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیش از ۹ هزار دانشجو، حدود ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی و حدود ۵۰ مرکز تحقیقاتی به عنوان قطب درمانی شمال شرق کشور مطرح است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش جالب صداپیشه جناب‌خان بعد از دیدن عکس رامبد جوان