خسارت ناشی از سرمازدگی به محصولات کشاورزی خوزستان در حال بررسی است


خسارت ناشی از سرمازدگی به محصولات کشاورزی خوزستان در حال بررسی است

اهواز- ایرنا - معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت:میزان خسارت سرمازدگی به محصولات کشاورزی خوزستان در حال بررسی و جمع‌آوری اطلاعات اولیه است.

محمد آلاله روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:آثار سرما و یخ زدگی به محصولات بخش کشاورزی متفاوت است به طوری که در محصول گندم که هنوز به مرحله باروری خوشه نرسیده است ناچیز و قابل توجه نیست ولی در سبزی و صیفی که در حال باردهی و برداشت هستند بیشتر بوده است.
وی گفت:کارشناسان صندوق بیمه محصولات کشاورزی در حال بررسی میدانی و تعیین برآورد خسارت به محصولات کشاورزی که زیرپوشش بیمه قرار گرفته‌اند می باشند و به محض آنالیز کردن داده‌ها ، میزان خسارت به محصولات کشاورزی استان به طورت دقیق مشخص و در سامانه ثبت خواهد شد.
آلاله افزود:به محصولات کشاورزی خسارت دیده ناشی از سرما و یخ زدگی که زیرپوشش بیمه نیستند هیچ‌گونه غرامتی پرداخت نخواهد شد.
معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان در ادامه اظهار داشت:برآوردهای اولیه نشان می‌دهد بیشترین حجم خسارت وارده به محصولات کشاورزی استان در مناطق شمالی و غرب خوزستان بوده است.

۳۰ دی آخرین مهلت بیمه محصولات کشاورزی در خوزستان
آلاله گفت: ۳۰دی ماه ۱۴۰۰ آخرین مهلت بیمه محصولات کشاورزی استان بود هرچند درخواست‌هایی برای تمدید مهلت بیمه از سوی تشکل های کشاورزی در سطح استان دریافت شده است.
وی گفت: درحال بررسی و رایزنی با صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور برای تمدید زمان بیمه محصولات کشاورزی هستیم.
به گزارش ایرنا موج سرما در خوزستان از سه شنبه هفته گذشته شروع شد و در برخی ساعات به زیر ۲ درجه زیرصفر رسید که این پدیده جوی سبب یخ زدگی برخی محصولات کشاورزی شده است.
هواشناسی خوزستان پیش بینی کرده از روز یکشنبه سوم بهمن روندتدریجی افزایش دما در استان شروع خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»