اولیانوف: زمان‌بندی مهم است اما عامل تعیین کننده نتیجه مذاکرات وین نیست


اولیانوف: زمان‌بندی مهم است اما عامل تعیین کننده نتیجه مذاکرات وین نیست

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در توییتی اعلام کرد زمان در مذاکرات وین اهمیت دارد، اما نباید عامل اصلی و تعیین‌کننده نتیجه مذاکرات باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان -«میخائیل اولیانوف» در واکنش به توییت خبرنگار وال استریت ژورنال که به نقل از یک مقام اروپایی ادعا کرده بود این نگرانی وجود دارد که به دلیل کُند بودن روند مذاکرات و زمانبندی نتوان به توافقی خوب در وین رسید در توییتر خود نوشت: «زمان‌بندی به شرکت‌کنندگان در گفتگو‌های وین بستگی دارد، اینطور نیست؟ در این شرایط زمان‌بندی بسیار مهم است، اما نباید عامل اصلی تعیین‌کننده نتیجه مذاکرات در مورد آینده برجام باشد. در صورت لزوم، مذاکره‌کنندگان باید کار خود را تسریع کنند.»

در همین راستا نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین روز گذشته اعلام کرد اعضای برجام و آمریکا، بدون حضور ایران، برای ارزیابی وضعیت امور در مذاکرات وین دیدار کردند. در همین راستا غربی‌ها همانطور که علناً این کار را انجام می‌دهند، بر لزوم نهایی کردن مذاکرات در اسرع وقت تأکید دارند، روسیه احساس فوریت دارد، اما مخالف ضرب‌الاجل‌های مصنوعی است.

این درحالی است که ساعتی پیش منبع ناشناس، اما نزدیک به هیئت ایرانی در واکنش به ادعای یک رسانه خارجی درباره پیشنهاد توافق موقت بین ایران و ۴+۱، گفت: «ما فقط به توافق هسته‌ای دائمی فکر می‌کنیم، نه موقت. پیشنهاد توافق موقت هرگز در دستور کار ما نبوده است.»

دیپلمات‌های غربی همواره روی عنصر زمان مانور داده و تلاش کرده‌اند با ارائه چارچوب‌های زمانی تیم مذاکره‌کننده ایران را تحت فشار قرار دهند. تحلیلگران می‌گویند هدف طرف‌های غربی از توسل به این تاکتیک، تحت فشار قرار دادن تیم مذاکره‌کننده ایران و وادار کردن آن‌ها به عقب‌نشینی از خواسته‌های خود برای اخذ تضمین و راستی‌آزمایی از طرف غربی است.

با این وجود روز گذشته «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتای روس خود اعلام کرد پنجره‌ی بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران همچنان باز است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق