دولت آمادگی بازکردن میدان برای بسیجیان را دارد


دولت آمادگی بازکردن میدان برای بسیجیان را دارد

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه بسیج باید از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تغییر رویکرد داشته باشد، گفت: دولت نیز آمادگی دارد که میدان را برای بسیج باز کند و هر چه بیشتر شاهد تأثیرگذاری این نهاد باشیم

غلامعلی حیدری دوم بهمن‌ماه در نشست با فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات کل در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رسالت بسیج پر کردن خلاءهای موجود در کشور است، اظهار کرد: بسیج با ورود جهادی و میدانی خود در مواقع خاص اعم از جنگ، اقدامات امنیتی، تهاجم فرهنگی، خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌دیده در بحران و ... امور را پیش می‌برد و رسالت خود را انجام می‌دهد، اما با این وجود باز هم انتظارات از خواهران و برادران بسیجی وجود دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با شکل‌گیری دولت مردمی سیزدهم بارقه‌های امید در میان مردم ایجاد شد و ورود بسیج به معنای طی میانبر برای حل مسائل است که در این دولت فضای خوبی برای فعالیت بسیج فراهم شده است و به‌نظر می‌رسد بسیج باید در سازماندهی سنتی خود تجدید نظر کند و با رویکردی جدید به ادامه کار در ساحت راهبردی و تاکتیکی بپردازد.

وی با تاکید بر اینکه بسیج باید از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تغییر رویکرد داشته باشد، گفت: دولت نیز آمادگی دارد که میدان را برای بسیج باز کند و هر چه بیشتر شاهد تأثیرگذاری این نهاد باشیم.

حیدری با تأکید بر اینکه بسیج باید الگو و خودساخته باشد، افزود: در دوران دفاع مقدس نیز فرماندهان بسیج الگو بودند و فرماندهی در این دوران نه دستورالعملی، بلکه دلی بود، زیرا به تعبیر شهید حاج قاسم سلیمانی، فرماندهی به این شکل بود که به رزمندگان نمی‌گفتیم بروید بلکه خودمان می‌رفتیم و به آنان می‌گفتیم بیایید، این بدان معنا است که آنان اهل خدمت و عمل بودند و خودشان خطر می‌کردند و این چنین بود که فرماندهان از محبوبیت و مقبولیت نزد مردم برخوردار بودند و امروز چنین انتظاری از بسیج می‌رود.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: از بسیج انتظار می‌رود که مدیران را در رویکردهای جدید دولت انقلابی یاری کند، یکی از رویکردهایی که به مدیران دولتی توصیه و تأکید می‌شود این است که حتی در صورت نبود اعتبارات و امکانات کمک به مردم، همواره مردم و مراجعان را با آغوش باز بپذیرند، به‌ویژه مردمی که از نقاط دوردست و محروم هستند، بنابراین از بسیج نیز اتخاذ رویکرد مردم‌داری و مردم‌یاری انتظار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه بسیج ادارات باید به‌روز و باشد و بتواند مدیران را به‌صورت به‌روز و کارآمد مشاوره دهد، ادامه داد: وظیفه اصلی بسیج این است که روحیه انقلابی داشته و این روحیه را ترویج کند، همچنین پاکدستی، خوشنامی، روحیه جهادی، خدمتگزاری، میدانی بودن، مسئولیت‌پذیری، وجدان کاری، دلسوزی، توجه به کرامت ارباب رجوع، برنامه‌ریزی، رعایت عهدنامه چند بندی دولت مردمی انتظاراتی است که از مدیران دولت انقلابی و همچنین مجموعه بسیج وجود دارد، بسیج باید ضمن عمل به این صفات، آن‌ها را ترویج و نشر دهد.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: بسیج باید انسجام‌بخشی به نیروها را در دستور کار خود قرار دهد و پایگاه بسیج ادارات باید محور حل‌اختلاف و انسجام و وحدت اداره باشد، بسیج همچنین باید الگوی نشاط و امیدآفرینی در سازمان خود باشد و با عملکرد خود امید را در دل مردم ایجاد کند.

حیدری با اشاره به ضرورت کادرسازی برای انقلاب اسلامی، تأکید کرد: از بسیج انتظار می‌رود که کادرسازی را آغاز کند، همچنان که این ظرفیت را دارد، لازم به ذکر است که انتصابات مدیران بر عهده گروه‌هایی در وزارتخانه‌ها است و استاندارها گزینه‌هایی را به این گروه‌ها اعلام می‌کنند، بنابراین این فرآیند باید طی شود و مراحل گزینش و ارزیابی‌ها و استعلامات نیز باید طی شود تا انتصابی صورت گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به سفرهای شهرستانی و نیز برنامه‌های شورای اداری در شهرستان‌ها، بیان کرد: در بدو آغاز کار، سه موضوع اصلی را در دستور کار شورای اداری قرار دادیم که احصای وضعیت برنامه‌های ۱۴۰۰، برنامه‌های ۱۴۰۱ و برنامه سفر رئیس جمهور به استان را شامل می‌شد، در سفرهای شهرستانی مدیران دستگاه‌ها نیز حضور دارند و وضعیت برنامه‌ها و مشکلات سال ۱۴۰۰ را احصا کرده و گزارش می‌دهند و برش شهرستانی خود را به‌صورت برنامه‌محور ارائه می‌دهند و راهکارهای حل مشکلات هم‌اندیشی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه یک ریال از اعتبارات ۱۴۰۰ نباید برگشت بخورد، افزود: تسهیلات قابل‌توجهی برای ایجاد اشتغال خانگی در روستاها و شهرها نیز در نظر گرفته شده که برای استفاده مردم از این تسهیلات باید اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی صورت بگیرد و بسیج ادارات در این حوزه نیز باید دنبال کننده کار باشد.

حیدری با بیان اینکه رفع اشکالات برنامه ۱۴۰۱ استان نیز پیگیری می‌شود، گفت: کار سوم شورای اداری ناظر بر برنامه‌های سفر ریاست جمهوری به استان است که در این راستا ۷۰۰ پروژه نیمه‌تمام در استان احصا و اولولیت‌بندی شد و پروژه‌هایی نظیر راه‌آهن که پیشران هستند در اولویت درخواست اعتبارات در سفر رئیس جمهور به استان قرار دارند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تامین آب شُرب پایدار یکی از پیگیری‌های اصلی برای استان است که با بروز خشکسالی دچار مشکل و قطع آب نشویم، همچنین تامین آب پایدار برای کشاورزی و صنعت نیز پیگیری می‌شود و این موارد از اعتبارات دولتی و نیز ظرفیت تمامی بنیادها اعم از قرارگاه خاتم دنبال می‌شوند که با کمک نمایندگان استان در مجلس این روند پیش می‌رود و اولین پروژه در این راستا محور لردگان به ایذه بود که ۸۰۰ میلیارد تومان از تهاتر نفت تصویب شد و قرارگاه خاتم کارگاه را تجهیز و باند دوم این جاده را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: از بسیجیان انتظار می‌رود که واقعیت‌ها را در فضای مجازی به‌درستی انعکاس داده و تبیین کنند، مدیریت امام(ره) و یارانشان تهدید جنگ را تبدیل به فرصت کرد و جبهه به دانشگاه انسان‌سازی تبدیل شد که حاج قاسم سلیمانی پرورش یافته این دانشگاه است، هنر بسیجی این است که فضای بی‌در و پیکر و سراسر تهدید فضای مجازی را با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به فرصت و یک دانشگاه انسان‌سازی تبدیل کند تا امثال آوینی‌ها در آن پرورش یابد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت بیت‌کوین سقوط کرد