به دنبال پشتوانه‌سازی برای تیم ملی والیبال نشسته هستیم


به دنبال پشتوانه‌سازی برای تیم ملی والیبال نشسته هستیم

پرافتخارترین مرد والیبال‌نشسته جهان با بیان اینکه به دنبال پشتوانه‌سازی برای تیم ملی والیبال نشسته هستیم، گفت: در همین راستا مسابقات قهرمانی والیبال نشسته کشور از 15 تا 21 بهمن به میزبانی مشهد و با هدف پشتوانه‌سازی تیم‌های ملی ایران برگزار خواهد شد.

هادی رضایی در نشست خبری مسابقات والیبال نشسته قهرمانی کشور که صبح امروز در سالن جلسات اداره‌ کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: آخرین دوره مسابقات قهرمانی والیبال نشسته ایران در سال ۹۵ با حضور ۲۵ استان در مشهد برگزار شد و امسال مسابقات قهرمانی کشور پس از ۶ سال به مناسبت دهه فجر از ۱۵ تا ۲۱ بهمن برگزار می‌شود.

وی افزود: استقبال بسیار خوبی از این مسابقات صورت گرفته و ۳۰ استان کشور به غیر از بوشهر در این دوره از رقابت‌ها شرکت خواهند کرد. این مسابقات در ۶ گروه پنج تیمی برگزار خواهد شد و قرعه‌کشی، جدول و زمان بازی‌ها مشخص شده است. با مشخص شدن ستاد خبری مسابقات، جزئیات برگزاری بازی‌ها، سالن برگزاری و تمام اطلاعات جانبی آن نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد. تیم‌های صدرنشین و ۲ تیم برتر مقام‌های دوم به مرحله بعد صعود خواهند کرد.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته گفت: هشت تیم صعودکننده به این مرحله در سال آینده در مسابقات دسته‌یک کشور شرکت می‌کنند. هشت تیم دوم در دسته دوم و هشت تیم سوم به عنوان دسته‌ سه و سایر تیم‌ها نیز در زیرگروه به رقابت خواهند پرداخت. برخی استان‌ها درخواست حضور تیم‌های بیشتری داشتند اما از هر استان فقط یک تیم مجوز حضور در این مسابقات را دارد.

رضایی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات پشتوانه‌سازی برای تیم‌های ملی است. چهار بازیکن از تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات باید حتما جوان باشند. در واقع ۲ جوان زیر ۲۳ سال و ۲ جوان زیر ۲۰ سال باید در تیم‌ها عضویت داشته باشند. با توجه به وقفه‌ای که در این ۶ سال صورت گرفته، امیدواریم مسابقات خوبی را در پیش داشته باشیم.

وی یادآور شد: همچنین در حاشیه برگزاری این مسابقات کمیته استعدادیابی با حضور بازیکنان ملی، مربیان و افراد متخصص دعوت شده‌ تا در اینجا تشکیل تیم ملی ب، امید و جوانان نیز در دستور کار قرار گیرد و پس از این مسابقات، بازیکنان تحت پوش این تیم‌ها قرار بگیرند.

عضو هیات رییسه کمیته ملی پارالمپیک افزود: در حال حاضر خوابگاه اداره آموزش‌وپرورش استثنایی در منطقه قاسم‌آباد مشهد برای تیم‌ها در نظر گرفته شده است. امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مختلف از سالن‌هایی استفاده کنیم که تردد و حمل‌ونقل کمتری برای بازیکنان جانباز و معلول داشته باشد. چهار تا پنج سالن پیش‌بینی شده که اطلاعات دقیق‌تر آن از سوی ستاد خبری هفته آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رضایی بیان کرد: تمام بازیکنان تیم‌ ملی نیز در تیم استان خود حضور دارند. با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امکان دارد پس از این مسابقات اردوی آماده‌سازی تیم ملی در مشهد برگزار شود. تیم ملی در ۱۴۰۱ سال پر از مسابقه‌ای در پیش دارد و در اردیبهشت ماه باید در قهرمانی جهان و ورودی به پاراالمپیک ۲۰۲۴ شرکت کند و سپس قهرمانی پارآسیایی را در پیش خواهد داشت.

وی در خصوص حمایت ارگان‌های مختلف استان و حضور اسپانسرها در این مسابقات تصریح کرد: هیچ استانی هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند و از بودجه فدراسیون جانبازان و معلولان و حمایت‌های اداره‌ کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی و همچنین ارگان‌های مختلف هزینه برگزاری مسابقات تامین می‌شود. از آنجا که این رقابت‌ها مسابقات قهرمانی کشور است، تمام هزینه‌ها از وزارت ورزش و فدراسیون تامین می‌شود. البته ممکن است اسپانسرهای مختلفی نیز حضور داشته باشند. از شهرداری مشهد نیز حمایت‌های مختلفی را درخواست کرده و مورد حمایت هم قرار گرفته‌ایم.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته گفت: خوشبختانه مسائل مالی مسابقات تامین شده است. از تمام ارگان‌ها درخواست حمایت‌ معنوی و در حد توان خود داشته‌ایم. تصور می‌کنم این دوره مسابقاتی برگزار کنیم که مشهد به عنوان برترین میزبان مسابقات شناخته شود. البته مشهد و خراسان رضوی پیش از این هم سابقه خوبی در میزبانی از این دست مسابقات داشته‌اند. ارگان‌های استان در ورزش جانبازان و معلولان حمایت کرده‌ و مشکلی از این بابت نخواهیم‌ داشت.

رضایی یادآور شد: قطعا زمین‌هایی را برای این مسابقات در نظر می‌گیریم که دارای استاندارد لازم از نظر کف‌پوش، گرمایش و امکانات ویژه جانبازان و معلولان باشد. خوشبختانه سالن‌های خوبی در مشهد در اختیار داریم که از این امکانات برخوردار است. مشهد پیش از این میزبانی مسابقات قهرمانی جوانان جهان و قهرمانی آسیا را با ۱۴ تیم بر عهده داشته و پیشینه خوبی دارد.

وی عنوان کرد: این مسابقات در ۶ زمین برگزار می‌شود و ۱۲ داور از خراسان رضوی در این مسابقات به کمک هیات والیبال خراسان رضوی مسابقات را قضاوت خواهند کرد. همچنین تمام داوران خط، منشی و تابلو و سایر نیازها از استان تامین خواهد شد.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته در خصوص جوایز مسابقات ادامه داد: جوایز مسابقات معنوی است. در مسابقات قهرمانی کشور جوایزی وجود ندارد؛ همین که استان‌ها برای اینسری از مسابقات هزینه‌های تقبل نمی‌کنند، یک جایزه تلقی می‌شود. بهترین جایزه برای تیم‌ها حضور در کنار بارگاه امام رضا(ع) است که در کنار مسابقات می‌توانند از زیارت ایشان نیز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خطر گرسنگی در کمین مردم غزه/ امکان ارسال کمک وجود ندارد