از ایجاد صندوق توسعه و پیشرفت تا اجرای 2 هزار طرح صنعتی در کشور


از ایجاد صندوق توسعه و پیشرفت تا اجرای 2 هزار طرح صنعتی در کشور

استانها - ایرنا - خبرنگاران ایرنا دوم بهمن ماه نسبت به پوشش رویدادها و تولید محتوا اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به ایجاد صندوق توسعه و پیشرفت، اجرای 2هزار طرح صنعتی، ایجاد اشتغال در گلخانه‌ها، صادرات 665 میلیون دلاری از منطقه آزاد ارس و شناسایی خانه‌های خالی اشاره کرد.

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که "آذربایجان‌غربی آماده جهش سرمایه‌گذاری/ رفع کاستی‌ها و برداشتن موانع اولین گام"، "آتش سوزی مجتمع چرمسازی بویین زهرا و درس عبرتی که باید گرفت"، "مقاومت قیمت برنج مازندران در سقف ۶۰ هزار تومان"، "شناسنامه‌های چوبی خانه آخرت در باغلق خراسان شمالی"، "بندرترکمن در محاصره آب و فاضلاب، شانه به شانه با "ونیز"، " و "نگاه جامعه به ناشنوایان: تلخ، نامهربان و گاه بی رحم" از جمله این گزارش‌ها بود.

گروه استانها هم در گزارشی با عنوان "استان‌های پرتصادف را بشناسید/ درخواست پلیس از دولت برای بهبود جاده‌های خطرساز" به بررسی چرایی حوادث تصادف در جاده‌های مختلف کشور پرداخته است. در بخشی از این گزارش عوامل عمده تصادفات بی توجهی به جلو، رعایت نکردن حق تقدم، رعایت نکردن فاصله طولی، سبقت و سرعت غیرمجاز عنوان شده است.

این گروه با تهیه گزارش دیگری با عنوان "گره گشایی از مشکلات مردم با تداوم سفرهای استانی دولت سیزدهم" به سفرهای استانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت در هفته گذشته پرداخت. عزم دولت برای رفع مشکلات مردم و مدیریت میدانی از محورهای این گزارش محسوب می شود.

گروه استانها همچنین در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: متولیان حوزه بهداشت و سلامت بر انجام واکسیناسیون کامل بویژه تزریق دُز سوم واکسن به منظور جلوگیری از غالب شدن سویه جدید «اومیکرون» تاکید دارند و معتقدند با توجه به خطر شیوع آن هر اندازه میزان پوشش واکسیناسیون بیشتر باشد، مقاومت افراد در برابر ابتلا و مرگ و میر افزایش می یابد.

امروز انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده هم به مناسبت آغاز هفته زن و روز مادر با حضور در حرم امام خمینی(ره) تاکید کرد که توانمندسازی بانوان از مهمترین راهبردهای دولت است. وی خاطرنشان کرد که معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به دنبال استفاده از ظرفیت زنان در جهت حمایت از این قشر است.

علی نیکزاد نایب ریس مجلس شورای اسلامی نیز در قم گفت که دو هزار میلیارد ریال از صندوق توسعه و پیشرفت برای هر استان در نظر گرفته می‌شود. وی تاکید کرد که اختیار هزینه کرد بودجه استان‌ها در این صندوق نیز با استانداران خواهد بود.

از ایجاد صندوق توسعه و پیشرفت تا اجرای 2 هزار طرح صنعتی در کشور

معاون آب و آبفای وزیر نیرو هم که به شهر تبریز سفر کرده است در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد که کشور با انباشت طرح‌های نیمه‌تمام حوزه آب و فاضلاب روبه‌رو است. وی در ادامه یادآور شد که خوشبختانه وزارت نیرو برنامه‌ریزی خوبی با انتخاب پروژه‌های اولویت‌دار منابع آب کشور برای تکمیل و اتمام آنها انجام داده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در تبریز خبر داد که ۲ هزار طرح صنعتی در کشور در دست اجرا است. وی ادامه داد که افزایش تولید واحدهای صنعتی و احیای واحدهای راکد در دستور کار است و تاکنون یکهزار و ۷۰۰ واحد راکد در کشور احیا شده است.

همچنین معاون بنیاد حفظ آثار کشور در ایلام گفت که ۲۳ موزه دفاع مقدس در کشور راه اندازی شده است. وی تصریح کرد که قرار است این تعداد تا پایان سال ۱۴۰۴ به ۳۷ موزه افزایش یابد و هر استان حداقل یک موزه خواهد داشت.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیادشهید و امور ایثارگران کشور هم در آیین معارفه مدیرکل این نهاد در مازندران اعلام کرد که اجرای قوانین ایثارگری سالانه به ۱۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. محمود پاکدل اضافه کرد که باید با تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط، مشکلات و موانع فراروی اجرای قوانین و مقررات ایثارگری را کاهش دهیم.

از ایجاد صندوق توسعه و پیشرفت تا اجرای 2 هزار طرح صنعتی در کشور

فرماندار بم نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در کرمان از تعطیلی شهر بم به علت طوفان شدید شن خبر داد. به گفته وی شاخص کیفی هوا فراتر از حدمجاز و در حد بسیار خطرناک است.

همچنین مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران اعلام کرد که بیش از یک میلیون خودرو به مراکز معاینه فنی پایتخت مراجعه کرده‌اند. حسین مقدم اضافه کرد که در مجموع ۳۲ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشدند.

سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان هم به خبرنگار ایرنا در این شهر گفت که مشکل مبادلات تجاری بندر اروندکنار برطرف شد. به گفته وی تجار، بازرگانان و سرمایه‌گذاران می‌توانند از این بندر کالاهای خود را به کشورهای حوزه خلج فارس صادر کنند.

از ایجاد صندوق توسعه و پیشرفت تا اجرای 2 هزار طرح صنعتی در کشور

سردار نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران نیز در آیین افتتاح پنجمین جشنواره فرهنگی ورزشی شمیم در اهواز تاکید کرد که حجاب و عفاف محدودیتی برای بانوان ورزشکار ایجاد نمی‌کند. وی خاطرنشان کرد که حضور بانوان در ورزش حرفه‌ای در کنار فعالیت های اجتماعی در قالب جشنواره شمیم بر ابعاد فرهنگی این جشنواره می افزاید.

همچنین والی استان وان ترکیه پس از دیدار با فرماندار و مدیران شهرستان خوی، گفت که تکمیل پایانه رازی-کاپی‌کوی مورد توافق جدی مدیران مرزی ایران و ترکیه است. وی علت برگزاری این نشست را رفع مشکلات مرزی عنوان کرد.

از ایجاد صندوق توسعه و پیشرفت تا اجرای 2 هزار طرح صنعتی در کشور

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی هم به خبرنگار ایرنا در ارومیه گفت که ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح آزادراه ارومیه - تبریز نیاز است. سیدمحسن حمزه‌لو اضافه کرد که انتظار می‌رود میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی تا ۳۰ هزار میلیارد ریال تحقق یابد.

معاون آموزرش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان نیز خبر داد که پنج درصد دانش‌آموزان کردستانی زیرپوشش طرح سواد دیجیتال قرار می گیرند. وی به خبرنگار ایرنا در سنندج گفت که ارتقا مهارت برنامه نویسی و سواد دیجیتالی مبتنی بر الگوی تسلط دیجیتال و استانداردهای علوم کامپیوتر به از جمله اقدامات در این طرح است.

همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به خبرنگار ایرنا گفت که ۲۰ هزار نفر در بخش گلخانه‌های استان اردبیل اشتغال یافتند. وی خاطرنشان کرد که با احداث و راه اندازی گلخانه‌ها در استان ۴۵۰ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی آب شده و ۷۰۰ هزار تن محصولات هم در استان تولید شده است.

از ایجاد صندوق توسعه و پیشرفت تا اجرای 2 هزار طرح صنعتی در کشور

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه هم اعلام کرد که تعاون روستایی امسال بیش از ۱۰ هزار تن آرد در کرمانشاه توزیع کرد. به گفته وی فعالیت شرکتهای تعاونی روستایی و خدمات رسانی آنها می‌تواند اثر بسزایی در افزایش تولید محصولات کشاورزی و مهاجرت معکوس داشته است.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس نیز از صادرات ۶۶۵ میلیون دلار کالا از این منطقه خبر داد. وی که با خبرنگار ایرنا در تبریز گفت وگو می کرد، یادآور شد که عمده هدف کالاهای صادراتی از منطقه آزاد ارس به کشورهای ترکیه، آذربایجان، روسیه، عراق، ارمنستان، گرجستان، افغانستان، قزاقستان و آلمان بوده است.

از ایجاد صندوق توسعه و پیشرفت تا اجرای 2 هزار طرح صنعتی در کشور

همچنین مدیر اجرایی واکسن نورا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در تهران گفت که "نورا" در مقابله با کرونا کارآمد و موثر است. دکتر غلامرضا اولاد تاکید کرد که واکسن نورا جزو واکسن‌های پروتئینی است که در مرحله نهایی کارآزمایی بالینی است.

امسال هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی ملی گلستان رفع تصرف شد. این عنوان خبری بود که خبرنگار ایرنا در گرگان به نقل از رئیس کل دادگستری گلستان بیان کرد. وی خاطرنشان کرد که از عرصه های بازگشت داده شده به بیت المال ۳۱۸ هکتار جنگل، ۹۸۶ هکتار مرتع و پنج هکتار هم ساحل است.

از ایجاد صندوق توسعه و پیشرفت تا اجرای 2 هزار طرح صنعتی در کشور

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین هم از شناسایی ۴۳ هزار واحد خانه خالی در استان قزوین خبر داد. این میزان خانه خالی بر اساس آمار سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در سطح استان شناسایی شده است.

مرکز ایرنا در کرمان نیز فیلمی با عنوان "احوالپرسی تلفنی رییس‌جمهور از راهدار ریگانی" تماس تلفنی رییس جمهور با حمید مرادزاده راهدار ریگان در استان کرمان در روز جمعه را منتشر کرده است . این راهدار با ۲ تن از همکارانش در جریان امدادرسانی به سیل‌زدگان در محاصره سیلاب قرار گرفته بود.

همچنین مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اعلام کرد که افزون بر ۳ هزار نفر آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند. وی خاطرنشان کرد که از ۲۶ دی تا کنون ۹۰ خانوار سیل زده در جنوب سیستان و بلوچستان در چادرهای امدادی این جمعیت اسکان اضطراری داده شدند.
از ارومیه هم خبر رسید که تردد کامیون از مرز بازرگان ۲.۵ برابر شد. مدیر پایانه مرزی بازرگان با تایید این خبری اضافه کرد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

از ایجاد صندوق توسعه و پیشرفت تا اجرای 2 هزار طرح صنعتی در کشور

امروز همچنین گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز ایرنا در ۳۱ استان کشور مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن، گزارش‌ سید رضا هاشمی کرویی خبرنگار مرکز ساری با عنوان "مقاومت قیمت برنج مازندران در سقف ۶۰ هزار تومان"، عبدالله رحمانی رییس مرکز سنندج با تیتر "بازار گرم تیوب فروشی در عصر تیوبلس"، سعید وحیدی خبرنگار مرکز بجنورد با تیتر "شناسنامه‌های چوبی خانه آخرت در باغلق خراسان شمالی"، علی قاسمعلی خبرنگار مرکز گرگان با عنوان "بندرترکمن در محاصره آب و فاضلاب، شانه به شانه با ونیز"، فاطمه رفاهت خبرنگار مرکز بوشهر با تیتر "حصیربافی و صنایع دریایی گرم‌کننده کانون روستاهای بوشهر"، مصطفی قطبی خبرنگار مرکز مشهد با عنوان "تغذیه و کرونا"، فرزانه شریفی خبرنگار مرکز یاسوج با تیتر "مصائب پس از بارندگی در کهگیلویه و بویراحمد"، مسعود وسیله خبرنگار مرکز اردبیل با عنوان "گاز نعمتی بزرگ؛ آن را بهینه مصرف کنیم" و الناز ملکی خبرنگار مرکز سمنان با تیتر "نگاه جامعه به ناشنوایان: تلخ، نامهربان و گاه بی رحم" به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان