دهه فجر امسال 57 پروژه گازرسانی در آذربایجان شرقی بهره برداری می‌شود


دهه فجر امسال 57 پروژه گازرسانی در آذربایجان شرقی بهره برداری می‌شود

تبریز - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی 57 پروژه گازرسانی در استان بهره برداری می‌شود.

سیّدرضا رهنمای توحیدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: گازرسانی به ۴۴ روستای استان و ۶ پروژه جنبی، شامل احداث خط تغذیه لوپ اهر، ساختمان نگهبانی و امداد مکانیزه جلفا، ساختمان حراست و پست امداد مرند، مقاوم سازی ۵ ایستگاه T.B.S مرند، بازسازی و مقاوم سازی ۱۰ ایستگاه T.B.S تبریز و مقاوم سازی خط لوله گاز کارخانه تبریز کف و کلجار مرند از جمله این پروژه هاست.
وی ادامه داد: همزمان با دهه مبارک فجر، کلنگ گازرسانی به هفت روستای بستان آباد نیز به زمین زده می شود.
توحیدی اظهار داشت: به رغم اینکه در سال های اخیر از لحاظ تامین اعتبار و محدودیت منابع ناشی از شرایط اقتصادی موجود و افزون بر آن وضعیت کرونایی، سخت‌ترین شرایط کاری و اجرایی در تاریخ این شرکت بود اما با یاری خداوند قادر و با اتخاذ تدابیر لازم، همّت و تلاش جمعی همکاران ساعی و به کارگیری راهکارهای علمی و روش های نوین، روند اجرای پروژه‌های عمرانی بدون وقفه استمرار داشته و این تلاش تا بهره مندی همگانی مردم استان از این نعمت الهی تداوم خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت گاز استان در پایان یادآور شد: با اتمام پروژه های دهه مبارک فجر و تحقق برنامه های پیش بینی شده و مصوب، ۹۹۰ خانوار جدید روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد و بهره مندی خانوارهای روستایی استان به ۹۸.۴۴ درصد ارتقا خواهد یافت.

رهنمای توحیدی افزود: هم اکنون یک میلیون و ۷۱۰ هزار مشترک در قالب ۳۲۶ هزار و ۲۱۹ خانوار تحت پوشش گاز طبیعی هستند که با احتساب پروژه های دهه مبارک فجر، ۹۹۰ خانوار جدید به این شمار بهره مندی افزوده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه گازرسانی شهری و روستایی به زودی اتمام خواهد یافت، اظهار داشت: پروژه های مقاوم سازی شبکه و خطوط گازرسانی و حفظ و نگهداری تأسیسات، مهم ترین پروژه های عمرانی شرکت گاز پس از بهره مندی خانوارها خواهد بود.
توحیدی ادامه داد: برای تأمین گاز خانوارهای روستایی پروژه های دهه فجر، ۱۹۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در اقطار مختلف اجرا شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تأمین گاز تولیدی و صنعتی در استان اشاره و اعلام کرد: تا کنون حدود ۱۰ هزار واحد صنعتی جزء و عمده به مدار مصرف گاز شهری متصل شده و نزدیک رسانی گاز به بخش های صنعتی مصوبه شورای اقتصاد ۶۷ درصد تحقق یافته است.
مدیرعامل شرکت گاز استان یادآور شد: دهه فجر، فرصتی است تا با ارائه گزارش اقدامات خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی، امید و نشاط مردم شریف استان را زنده نگه داشته و با ارتقای کمی و کیفی خدمات و حفظ ارزش های نظام خدمت رسانی صادقانه به مردم، سهمی در تداوم آرمان های انقلاب اسلامی داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار