80 درصد اعتبارات سرمایه در گردش عشایر آذربایجان‌غربی جذب شد


80 درصد اعتبارات سرمایه در گردش عشایر آذربایجان‌غربی جذب شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: امسال برای حمایت از زنجیره تولید گوشت قرمز عشایر استان 80 درصد اعتبارات به میزان 75 میلیارد ریال اعتبار سرمایه در گردش از طرف سازمان امور عشایر جذب شده است.

علی ناجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مهمترین مشکل عشایر استان در این روزها، حمایت از تولیدات آنهاست که برای امسال ۹۴ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: باقی اعتبارات جذب نشده از میزان اختصاص یافته، تا پایان سال جذب خواهد شد.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی افزود: این اعتبارات از محل اعتبارات سرمایه در گردش و بازپرداخت یک ساله به عشایر آذربایجان‌غربی پرداخت می‌شود.

ناجی اظهار داشت: همچنین طی سال جاری ۲۰ هزار تن انواع نهاده‌ دامی اعم از جو، ذرت، سبوس و کنسانتره دامی بین عشایر استان توزیع شده است، بیان کرد: این نهاده‌ها به نرخ ارز دولتی تامین و در بین جمعیت عشایری استان توزیع شده است.

وی تاکید کرد: عشایر از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند که بخشی از مایحتاج مورد نیاز سبد غذایی و زندگی جامعه را تولید و تأمین می‌کنند که تأمین نهاده‌های دامی، خرید تضمیی دام عشایر و تامین آب شرب بهداشتی در شرایط حاد خشکسالی از اولویت های دولت است.

به گزارش ایرنا ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار با ۵۹ درصد تحت پوشش عشایر استان است؛ عشایر استان ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل هستند و ۳۳۶ روستای آذربایجان غربی نیز ویژه عشایر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...