احتمال موج ششم کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد


احتمال موج ششم کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نسبت به شیوع اُمیکرون هشدار داد و گفت: روند شیوع بیماری اُمیکرون در کشور افزایشی است و پیش بینی می شود در اسفند ماه سالجاری و فرودین ماه 1401 پیک جدیدی را داشته باشیم.

دکتر پرویز یزدان پناه در نشست ستاد کرونای استان افزود: تجمعات یکی از معضلات مهمی است که بزرگترین اسیب ها را ایجاد می کند و باید کنترل و نظارت آنها افزایش یابد.

وی اظهارکرد: از ابتدای شروع واکسیناسیون در استان تاکنون یک میلیون و ۱۳۰ هزار دوز واکسن تزریق گردیده است که در نوبت اول ۵۲۳ هزار دوز و در نوبت سوم ۱۳۰ هزار دوز تزریق گردیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: پوشش واکسیناسیون در جمعیت بالاتر از ۱۲ سال را در استان در نوبت اول ۹۳ درصد و در نوبت دوم ۸۳ درصد عنوان کرد.

یزدان‌پناه تصریح کرد: هم اکنون ۱۰۸ هزار و ۸۸۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده که از این تعداد ۸۶ هزار و ۴۹۱ بیمار بهبود یافته اند.

وی ادامه داد: برای اولین بار میانگین بروز بیماری در استان از میانگین کشوری کمتر شده بگونه ای که در استان میانگین ۲۳ در هزار نفر جمعیت و در کشور ۳۰ در هزار نفر می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: ۳۸۴ هزار نمونه تاکنون انجام شده که در اخرین روز تعداد موراد مثبت ۲۰ نفر بود و میانگین سنی فوتی ها ۶۷ و مبتلایان ۴۰ سال می باشد.

یزدان پناه تاکید کرد: تاکنون ۵۲۶ هزار نفر به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی استان مراجعه نموده اند که از این تعداد ۲۹ هزار و ۸۱۷ نفر بستری و ۲۹ هزار و ۷۴۲ نفر ترخیص شده اند.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: هم اکنون ۷۵ بیمار در بیمارستان های معین کرونا بستری هستند که ۸ نفر مثبت قطعی می باشند که طی ۱۵ ماه گذشته کمترین موارد مثبت بستری شده را در این مدت شاهد بوده ایم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود