خبرنگاران مشاوران رسمی مسئولان باشند/ نقش رسانه ها در مهندسی فرهنگی جامعه


خبرنگاران مشاوران رسمی مسئولان باشند/ نقش رسانه ها در مهندسی فرهنگی جامعه

نماینده رشت در مجلس، رسیدگی به مسئله بیمه خبرنگاران را در دستور کار نمایندگان دانست و بیان کرد: خبرنگاران باید مشاوران رسمی یا غیر رسمی مسئولان باشند، زیرا خبرنگاران به راحتی می توانند گفتمان حق را به جامعه برسانند.

سید علی آقازاده در دیدار با خبرنگاران و رئیس بسیج رسانه استان گیلان، با ابراز خرسندی از حضور فعال و عزتمند بانوان در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی کشور، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی زمینه حضور بانوان در همه عرصه ها از جمله رسانه فراهم شده است.

وی خبرنگاران را در خط مقدم نیروهای فرهنگی جامعه دانست و افزود: رسانه ها در مهندسی فرهنگی استان و کشور نقش مهم و بسزایی دارند.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به گذشت بیش از یک سال و نیم از تشکیل مجلس یازدهم، عنوان کرد: نمایندگان استان طی این مدت تلاش کردند از فعالیت ها و نظرات و اطلاعات خبرنگاران که در رسانه ها مطرح می شود استفاده کنند.

آقازاده، با بیان اینکه نمایندگان گیلان مباحث تببین شده در رسانه ها و مطالبات خبرنگاران را درباره استان و کشور پیگیری می کنند، گفت: جایگاه و ظرفیت رسانه های ما باید به قدری باشد که از مسئولان محلی و استانی گرفته تا کارگزاران دولت و نظام نسبت به کار خبری احساس نیاز کنند و خواهان کمک رسانه ها برای رفع مشکلات باشند.

وی از خبرنگاران به عنوان کارشناسان فرهنگی یاد کرد و ادامه داد: مسئولان باید رسانه ها را به رسمیت بشناسند و به توان و قدرت اثرگذاری آنان باور داشته باشند.

نماینده رشت در مجلس، رسیدگی به مسئله بیمه خبرنگاران را در دستور کار نمایندگان دانست و بیان کرد: خبرنگاران باید مشاوران رسمی یا غیر رسمی مسئولان باشند، زیرا خبرنگاران به راحتی می توانند گفتمان حق را به جامعه برسانند.

وی از مدیران خواست گوش شنوا برای شنیدن پیام حق رسانه ها را داشته باشند و گفت: متاسفانه طی سالیان گذشته با تعطیلی تعداد زیادی از کارخانجات و بیکاری کارگران و بی توجهی و بی تعصبی نسبت به صنعت و کشاورزی و گردشگری استان مواجه شدیم که نتیجه این اتفاقات چیزی جز آسیب های اجتماعی همچون کاهش ازدواج و افزایش طلاق نیست، زیرا معیشت رابطه مستقیم با آسیب های اجتماعی دارد.

آقازاده، قلم خبرنگاران را بهترین اسلحه برای ایجاد فرصت و جلوگیری از چالش دانست و بیان کرد: خبرنگاران سربازان فرهنگی جامعه هستند و باید ناظر بر تحولات کشور باشند.

نماینده رشت در مجلس، بخش عمده مشکلات را ناشی از ناتوانی مدیران در برنامه ریزی و ساماندهی امور دانست و خاطرنشان کرد: رسانه ها همواره مطالبات خودشان را مطرح کنند و دست از نظارت و پیگیری و مطابه برندارند.

وی در ادامه خواستار مدیریت و ساماندهی فضای رسانه ای استان جهت مقابله با ایجاد جریان های مخرب فرهنگی شد و عنوان کرد: تکلیف خبرنگاران حقیقی باید مشخص شود تا شاهد کادرسازی رسانه ای باشیم. قطعا مجلس نیز آمادگی دارد تا در حد امکان امور مرتبط با رسانه ها را پیگیری کند.

لزوم تشکیل صندوق مجزای بیمه خبرنگاری

مهدی پارسا، رئیس بسیج رسانه گیلان نیز، سازمان بسیج رسانه را نوپاترین قشر از اقشار بسیج دانست که هشت سال از حیات آن می گذرد و گفت: با توجه به اهمیت رسانه، در جهت تربیت کادر رسانه ای در تراز انقلاب و رسیدن به جبهه واحد رسانه ای گام برمی داریم.

وی با اشاره به هجمه تبلیغاتی سنگین دشمنان در جنگ روایت ها، افزود: رسانه های جمهوری اسلامی علیرغم همه مشکلات صنفی و اقتصادی، با تمام توان در برابر رژیم رسانه ای غرب ایستاده و حرفی برای گفتن دارد.

رئیس بسیج رسانه گیلان، بیش از ۷۰ درصد خبرنگاران استان را عضو بسیج دانست و عنوان کرد: خبرنگاران ما در مسیر انقلاب قلم می زنند و پل ارتباطی میان مردم و مسئولان نظام هستند.

پارسا، ارتقای وضعیت آموزشی خبرنگاران را یکی از اولویت های بسیج رسانه دانست و بیان کرد: برگزاری نشست های حضوری و وبیناری روشنگرانه برای اصحاب رسانه با هدف بصیرت افزایی یکی از اقدامات مهم بسیج رسانه است.

وی حوزه رسانه را نیازمند قانون مدون و نظام صنفی دانست و گفت: رتبه بندی خبرنگاران باید در دستور کار قرار گیرد تا حقی از خبرنگاران واقعی ضایع نشود.

رئیس بسیج رسانه گیلان، همچنین خواستار تشکیل صندوق مجزای بیمه خبرنگاری شد و خاطرنشان کرد: خبرنگاران می توانند به عنوان مشاور رسانه ای دستگاه ها اشتغال داشته باشند تا در نهایت ارتقای سازمانی را رقم بزنند.

پارسا، یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات اقتصادی اصحاب رسانه را تشکیل مجموعه های رسانه ای دانست و اضافه کرد: در حوزه جهش مسکن باید سهمیه خبرنگاران نیز دیده شود.

وی ساماندهی صدور مجوز برای پایگاه های خبری را ضروری دانست و یادآور شد: باید مانع از صدور بی رویه مجوز رسانه ای شویم، زیرا عدم برخورداری از سواد رسانه ای و سابقه خبری تبدیل به معضل برای استان می شود.

رئیس بسیج رسانه گیلان، در پایان به خطر پیری جمعیت و کاهش فرزندآوری در استان اشاره کرد و متذکر شد: خبرنگاران می تواند در کمک به نظام جهت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نقش مهمی ایفا کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا