بسیج با تشکیل گروه‌های جهادی همواره یاری‌رسان مردم است


بسیج با تشکیل گروه‌های جهادی همواره یاری‌رسان مردم است

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال‌ و بختیاری گفت:بسیج همواره در عرصه‌های مختلف با تشکیل گروه‌های جهادی به کمک مردم آمده است و رسالت بسیج نیز پر کردن خلأهای موجود است به این معنا که هر کجا نیازی احساس شود بتواند به صورت جهادی و میدانی وارد عمل شده و آن نیاز را رفع کند.

غلامعلی حیدری روز شنبه در نشست فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات کل چهارمحال و بختیاری با اشاره به شکل‌گیری دولت انقلابی و ایجاد بارقه‌های امید برای حل مشکلات، افزود:بسیج در این برهه با ارائه برنامه‌های راهبردی، عملی و اجرایی، در حل مشکلات به دولت کمک کند چرا که ورود بسیج به معنای حرکت در مسیر از راه میانبر است.

وی با بیان اینکه بسیج تاکنون رسالت و نقش خود را به خوبی ایفا کرده است، تصریح کرد: با این وجود همچنان انتظارات از بسیج پا برجاست به ویژه آنکه با شکل‌گیری دولت مردمی، به ریاست آیت الله رئیسی، فضای مناسبی برای فعالیت بسیج ایجاد شده است اما لازم است در این مسیر، بسیج با رویکرد جدید به ارائه برنامه‌های راهبردی و تاکتیکی بپردازد.

حیدری یادآور شد: این انتظار از بسیج وجود دارد که علاوه بر افزایش ظرفیت‌ها، از نظر علمی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیز با تغییر رویکرد وارد میدان شود تا اثرگذاری حضور بسیج نیز بیش از پیش دیده شود.

وی بر آمادگی مجموعه دولت برای پشتیبانی از فعالیت‌ها و باز کردن میدان برای حضور بسیجیان تاکید کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع در بحث بسیج، خودساختگی است به‌ گونه‌ای که بسیج همواره در عرصه‌های مختلف الگو و پرچم‌دار باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری نقش فرماندهان دوران دفاع مقدس و پذیرش سخنان آنان از سوی بسیجیان را یادآور شد و گفت: بیان آنان بر اساس دستورالعمل‌ها نبود و به گفته سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رمز موفقیت فرماندهان دوران دفاع مقدس را می‌توان در این جمله جست‌وجو کرد که آنان نمی‌نشستند و دستور به رفتن نمی‌دادند، بلکه خود حرکت کرده و دیگران را به آمدن فرا می‌خواندند و این همان اصل عمل و قرار گرفتن در میدان خطر است، این افراد به دنبال جایگاه و کسب امتیازات جایگاه فرماندهی برای خود نبودند و همین موضوع نیز موجب شده است تا مردم همچنان با اشتیاق از شهدا و یادواره‌های آنان استقبال کنند.

حیدری با بیان اینکه بسیجیان امروز امانت‌داران چنین نسلی هستند و خدمت صادقانه، فداکاری و ایثار خصلت بسیجیان دوران هشت سال دفاع مقدس است، گفت: در این برهه از زمان که انتظارات از مجموعه مدیریتی و فرماندهی افزایش یافته است نیز، مدیران و فرماندهان بسیجی که روحیه انقلابی، جهادی، فساد ستیزی و همچنین تخصص و کارایی لازم را دارند، می‌توانند نظام را به سر منزل مقصود برسانند.

وی یکی از توقعات مطرح شده در این نشست از سوی فرماندهان بسیجی را لزوم رفتار صحیح مدیران با مردم بیان کرد و افزود: اصل مهم در این رابطه، مردم‌داری و مردم‌یاری است که بسیج باید ضمن رعایت آن به ترویج این اصل نیز بپردازد.

استاندار ضرورت بهره‌مندی از تخصص و به‌روز بودن بسیجیان برای ارائه مشاوره صحیح به مدیران را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: داشتن روحیه انقلابی و جهادی، پاک دست بودن، خوش‌نامی، میدانی بودن، وجدان کاری بالا، توجه به سلامت اداری و الگو بودن برای کارکنان، ایجاد فضای نشاط و امید، توجه به کرامت انسان‌ها، پرچم‌داری از رسالت شهدا و پاسداشت شعائر دینی و اسلامی از جمله خصلت‌هایی است که بسیجیان و فرماندهان بسیج ادارات باید به آن‌ها توجه کرده و در ترویج آن بین عموم نیز همت کنند.

حیدری متعهد بودن به عهدنامه دولت انقلابی را نیز متذکر شد و تصریح کرد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواسته شده است هر هفته در یکی از شهرستان‌ها حاضر شوند و مسائل را از نزدیک بررسی کنند که بهتر است این رویه مدیریتی می‌تواند در حوزه بسیج ادارات نیز به کار گرفته شود، باید دانست که مسئولیت‌پذیری مهم است و از کار سخت نباید عقب نشست.

وی انسجام‌بخشی به مجموعه را از وظایف بسیجیان ادارات خواند و اظهار داشت: پایگاه‌های بسیج ادارات می‌توانند به مرکز حل اختلاف تبدیل شده و با ممانعت از شکل‌گیری اختلاف به الگوی وحدت نیز تبدیل شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات صادقانه و مخلصانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان اشاره کرد و ادامه داد: لازم است بسیجیان با الگو گیری از این شهید بزرگوار در انجام امور و میدان عمل، تعادل را در نظر بگیرند و همچنین بحث کادرسازی در تزار انقلاب اسلامی را با رعایت الزامات آغاز کنند.

حیدری در ادامه با اشاره به انتظار عمومی برای تغییر در ساختار مدیریتی استان گفت: این انتظار بجایی است که روند آن در وزارت خانه‌های مرتبط در حال انجام است و تلاش می‌شود به این رویه سرعت داده شود.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات موجود در استان مربوط به مباحث اعتباری نیست، افزود: در سفر به شهرستان‌ها و دیدار با مردم، طرح‌ها و برنامه‌های مختلف پیگیری می‌شود تا بتوان مشکلات را به حداقل رساند و برای رفع آن‌ها چاره‌اندیشی کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری، احصا مشکلات موجود در اجرای برنامه‌های سال ۱۴۰۰، بررسی برش شهرستانی هر یک از برنامه‌ها، ارائه راهکار برای حل موانع به‌ منظور از سرگیری فعالیت طرح‌های تعطیل شده و تلاش برای جذب تمامی اعتبارات مصوب شده را از جمله اهداف و برنامه سفرهای شهرستانی عنوان کرد.

حیدری با تاکید بر اینکه از اعتبارات سالجاری نباید یک ریال بازگشت بخورد و باید تمامی آن، هر چه سریع‌تر جذب و عملیاتی شود، یادآور شد: برخی تسهیلات قابل‌توجه نیز هنوز به درستی به مرحله عملیاتی وارد نشده است که لازم است فرمانداران و مدیران شهرستانی پیگیری کرده و اطلاع‌رسانی کافی را برای جذب استقبال متقاضیان انجام دهند.

وی به وجود برخی اشکالات در برنامه‌های سال ۱۴۰۱ نیز اشاره کرد و اظهار داشت: اگر چه این برنامه‌ها از مرحله تصویب دولت عبور کرده است اما تلاش می‌شود با پیگیری‌های مختلف، این مشکلات حل شود تا از ضرر به استان کاسته شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین پیگیری برنامه‌های قابل ارائه در سفر رییس‌جمهور به استان را به‌ عنوان یکی دیگر از اولویت‌های مهم در حال انجام برشمرد و یادآور شد: تاکنون ۷۰۰ طرح نیمه‌تمام در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده که طبقه‌بندی آن‌ها نیز صورت گرفته است، این طرح‌ها از جمله طرح‌های پیشران استان به شمار می‌روند که در صورت تکمیل آن‌ها چندین طرح دیگر نیز اجرایی خواهد شد.

وی به پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌های متعدد در خصوص رفع مشکل آب شرب پایدار استان نیز اشاره و تصریح کرد: برای رفع مشکلات موجود سه راه در پیش‌گرفته شده است که یکی از آن‌ها به تامین اعتبارات از حوزه اعتبارات استانی باز می‌گردد و راه دیگر نیز تلاش در جهت جذب همیاری بنیادهایی چون قرارگاه‌های سازندگی و همچنین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

حیدری جذب اعتباری معادل ۸۰۰ میلیارد تومان برای ادامه اجرای باند دوم جاده بروجن به لردگان و لردگان به ایذه را با همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی متذکر شد و گفت: مشکل قرار گرفتن استان در بن‌بست ارتباطی باید با ایجاد کریدور ارتباطی رفع شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود در این نشست از بسیجیان و فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات خواست به شکلی ایجابی عمل کرده و به عنوان افراد دلسوز انقلاب و مردم، بهترین مشاوره را به مدیران ارائه کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین بر استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی برای انتقال واقعیت‌ها و روشنگری در زمینه اقدامات انجام شده در مسیر حل مشکلات کشور تاکید کرد و افزود: هنر بسیجی در این حوزه آن است که همانند دوران دفاع مقدس که فضای جبهه و جنگ با رهبری امام راحل (ره) به دانشگاه‌های انسان‌سازی تبدیل شد، امروزه نیز با تکیه بر گام دوم انقلاب اسلامی، تهدیدات فضای مجازی را به فرصت تبلیغ و ترویج اهداف و آرمان‌های انقلاب و دانشگاه انسان‌سازی تبدیل کند.

به گزارش ایرنا، جمعی از فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات کل چهارمحال و بختیاری در این نشست دیدگاه‌ها و نظرات خود را پیرامون مسائل و مشکلات استان بیان کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...