اولین قرارگاه رسانه‌ای در خراسان جنوبی تشکیل می‌شود


اولین قرارگاه رسانه‌ای در خراسان جنوبی تشکیل می‌شود

بیرجند - ایرنا - رییس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: نخستین قرارگاه رسانه‌ای متشکل از نخبگان این عرصه و سلایق مختلف سیاسی و ظرفیت‌های رسانه‌ای باید در استان خراسان جنوبی شکل بگیرد.

"عباس محمدیان" روز شنبه در دیدار سید "محمدرضا طالبی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: اگر این قرارگاه مساله‌محور حرکت کند به عنوان نماینده افکار عمومی و کسی که درد مردم را می‌فهمد، می‌تواند از دولت و انقلاب دفاع کند.

وی گفت: برای پیشبرد حرکتی که نظام اسلامی در شکل‌گیری دولت و تمدن اسلامی شروع کرده است باید به رسانه‌ها باور متفاوت داشته باشیم و رسانه‌ها نیز نباید اجازه دهند که ابزار جریان‌های سیاسی شوند.

رییس سازمان بسیج رسانه بیان کرد: رسانه‌ امروز می‌تواند با استقلال میدان‌دار باشد چون وابستگی به هر جریان سیاسی، استقلال نسبی رسانه را زیر سئوال می‌برد.

او گفت: بسیج رسانه از خبرنگاران مطالبه‌گر، فسادستیز و دارای مسئولیت اجتماعی و فرهنگی حمایت خواهد کرد.

محمدیان در همین زمینه از اجرای طرح سفیران حاج قاسم در حاشیه شهرها و مناطق محروم خبر داد و افزود: خبرنگاران مطالبه‌گر باید به عنوان سفیران حاج قاسم در مناطق محروم حضور فعال داشته باشند و مشکلات را استخراج، پیگیری و از دستگاه‌های اجرایی مطالبه کنند.

وی به مشکلات رسانه‌های خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: برخی از مشکلات رسانه‌های استان از موارد مبتلا به در کشور است ولی بنا به ضرورت و اولویت‌ها، هنوز در استان خلأهایی داریم که نبود امکانات، محرومیت، شرایط بد اقتصادی و از این قبیل در خلأ جبهه رسانه‌های واحد است.

رییس سازمان بسیج رسانه با تاکید بر اینکه امروز رسانه‌ها باید مظهر توسعه استان خراسان جنوبی باشند افزود: نبود توجه مسوولان به رسانه‌های استان سبب شده که امروز رشد رسانه‌های خراسان جنوبی به لحاظ جمعیت، رغبت و انگیزه در رتبه ۲۸ بین استان‌ها قرار گیرد.

وی گفت: این محرومیت از منظر رسانه‌ای باید نقطه بیدار شدن مدیران و دغدغه‌مندان فرهنگی استان باشد به‌ویژه در برهه‌ کنونی رسانه پیشگام همه عرصه‌ها است لذا در دولت جهادی و انقلابی سیزدهم انتظار داریم بنیان تحول از مظهر رسانه‌ها جست و جو شود.

محمدیان افزود: اکنون شورای اطلاع‌رسانی استان، هیات اندیشه‌ورز بسیج رسانه، خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بگویند در جنگ روایت‌ها و رسانه‌ای بر کدام باور و امنیت شغلی باید رسانه را نگه داریم؟

وی گفت: نباید منتظر تصویب و اصلاح قانون بمانیم بلکه باید از ظرفیت استان برای حل مشکل رسانه‌ها استفاده کرد.

رییس سازمان بسیج رسانه کشور اظهار داشت: رسانه در خراسان جنوبی جایگاه واقعی خودش را پیدا نکرده لذا فقیرترین استان به لحاظ رشد رسانه‌ها از بُعد کمی و کیفی معرفی شده است.

وی افزود: براساس پژوهش‌ها خراسان‌ جنوبی از نظر سواد رسانه‌ای نیز وضعیت مطلوبی ندارد و باید نهضت آموزش و تربیت خبرنگار در تراز انقلاب اسلامی را داشته باشیم.

محمدیان گفت: در این بین بسیج رسانه نیز چون نخ یک تسبیح بدون در نظر گرفتن سلایق سیاسی در راستای همبستگی رسانه‌ها خواهد کوشید اما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید آموزش را جزو برنامه‌های اولویت‌دار خود قرار دهد.

وی بر تفکیک صندوق هنر و صندوق رسانه تاکید کرد و افزود: این موضوع را باید خبرنگاران از نمایندگان مجلس مطالبه کنند البته آن را به‌زودی در مجلس علنی خواهیم کرد تا حق و حقوق جامعه رسانه‌ای محقق شود.

رییس سازمان بسیج رسانه گفت: برای رفع این مشکل با تدبیر استانی، صندوق قرض‌الحسنه حمایت از اصحاب رسانه خراسان جنوبی راه‌اندازی خواهد شد و مسوولان استان کمک کنند تا این صندوق به‌صورت پایلوت در استان ایجاد شود و به عنوان الگو بتوانیم به دیگر استان‌ها منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه رسانه‌ای از نظر دریافت خدمات رفاهی یکی از ضعیف‌ترین اقشار کشور هستند ادامه داد: وقتی بسیاری از ادارات و دستگاه‌های اجرایی مکان‌های رفاهی و تفریحی دارند چرا خبرنگاران نمی‌توانند از این خدمات استفاده کنند در حالی که همه مسوولان در نظام مدیون جامعه رسانه هستند.

محمدیان با بیان اینکه ارائه خدمات رفاهی به جامعه خبرنگاران باید توسعه یابد گفت: اگر برای رفع مشکلات خبرنگاران منتظر اصلاح قانون باشیم زمان را از دست داده‌ایم پس باید خودمان قدم‌های رو به جلو برداریم.

وی افزود: یکی از برنامه‌های سازمان بسیج رسانه در کشور راه‌اندازی دفاتر بانوان رسانه‌ای در ۱۰ استان است که با توجه به جمعیت بانوان رسانه خراسان جنوبی، همزمان با دهه فجر این دفتر در خراسان‌جنوبی نیز افتتاح خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط