انتظار از رسانه‌ها انعکاس واقعیات‌ در برابر سیاه‌نمایی است


انتظار از رسانه‌ها انعکاس واقعیات‌ در برابر سیاه‌نمایی است

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: رسانه‌های بیگانه برای مایوس کردن مردم به دنبال سیاه‌نمایی و بزرگنمایی موضوعات هستند لذا انتظار از رسانه‌های داخل انعکاس واقعیت‌ها در جامعه است.

سید "محمدرضا طالبی" روز شنبه در دیدار "عباس محمدیان" رییس سازمان بسیج رسانه کشور افزود: دشمن ما یک دشمن قسم خورده است که رسانه بسیار فعالی به لحاظ تعدد، پول و امکانات دارد که یکسری عملیات روانی را علیه نظام، انقلاب و عملکرد مسوولان انجام می‌دهند.

وی گفت: اگر مسوولی اقدام‌ خوبی داشته باشد آن را وارونه جلوه می‌دهند یا برچسب می‌زنند در نتیجه برای خنثی‌سازی این عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن، انتظار داریم رسانه‌ها در داخل با انعکاس واقعیت‌ها قلم‌فرسایی کرده و توطئه دشمنان را خنثی‌ کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: بر کسی پوشیده نیست که با مشکلات اقتصادی مواجه‌ایم و برای رفع آن باید مسوولان نهایت تلاش‌ خود را انجام دهند که در دولت سیزدهم این تلاش در حال انجام است اما در هر صورت حوزه رسانه دشمن به دنبال سیاه‌نمایی و بزرگنمایی است تا مردم را از نظام و انقلاب مایوس کنند.

وی بیان کرد: مردم خراسان جنوبی انسان‌هایی ولایتمدار و انقلابی هستند که در تمامی صحنه‌ها از جمله انتخابات همیشه رتبه‌های نخست را در زمینه حضور و مشارکت داشته‌اند لذا حق آنها زیاد است و وظیفه داریم شبانه‌روزی برای حل مشکلات این مردم تلاش کنیم.

مدیران باید پاسخگو باشند

طالبی افزود: رسانه‌های استان براساس شاخص‌های دولت انقلابی و مردمی، عملکرد مسوولان را مورد ارزیابی قرار دهند و در صورت پاسخگو نبودن مدیران، مراتب را به حوزه سیاسی و اجتماعی استانداری منعکس کنند.

وی اظهار داشت: مطالبه‌گری رسانه‌ها از دستگاه‌های اجرایی تاکنون منطقی و حقیقی بوده است و انتظار داریم از این پس نیز در این موضوعات دقت مضاعف شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: رصد به‌موقع اخبار و اطلاعات، تهیه خبر و به اقتضای آن تحلیل‌های منطقی و جامع در رسانه‌های استان وجود داشته و انتظار این است از پس نیز ادامه یابد.

وی اضافه کرد: مسائل و مشکلاتی در حوزه رسانه‌ها و خبرنگاران استان مطرح شده که دغدغه ما و استاندار خراسان جنوبی هم هست و اینکه استاندار در روزهای نخست خدمت، مدیر روابط عمومی استانداری را از بدنه خبرنگاران انتخاب کرده، گواه این موضوع و توجه به رسانه‌ها است.

دستور ویژه استاندار برای پیگیری مطالبات خبرنگاران

طالبی به نشست اخیر استاندار خراسان جنوبی با مدیران رسانه‌های استان اشاره کرد و گفت: در این نشست درخصوص مسایل مربوط به خبرنگاران و رسانه، مواردی مطرح شد که مدیریت عالی استان قول مساعد داد در اسرع وقت پیگیری و رفع شود.

وی افزود: استاندار خراسان جنوبی موکدا دستور داد پیگیری جدی و ویژه‌ای در این زمینه انجام شود به جهت اینکه مظلومیت حوزه رسانه در آن دیدار مشهود بود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی که اصحاب رسانه مطرح کردند، قابل پذیرش است و ما هم قول می‌دهیم به سهم خود پیگیری‌ها را تا حصول نتیجه انجام دهیم.

وی یکی از موضوعات مطرح شده از سوی خبرنگاران و مورد تاکید استاندار را پاسخگو نبودن مدیران دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و افزود: بنا به تاکید استاندار هر مدیری که پاسخگوی رسانه‌ها نباشد، مدیر در تراز انقلاب اسلامی نیست.

طالبی گفت: این موضوع رسانه‌ای هم شد و اینجا نیز اعلام می‌کنیم اگر مدیران دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی خبرنگاران نباشند، موضوع به ما اعلام شود.

صداقت و امانتداری سرلوحه کار رسانه‌ها

وی افزود: حوزه رسانه و خبرنگاران استان سفیران صادق، امانتدار و شجاع هستند که در همه حوزه‌ها به‌موقع حضور پیدا کرده و در صحنه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی فعالیت دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به آماری که در این نشست درباره جایگاه رسانه‌های این استان در کشور ارائه شد، گفت: اگر در ارزیابی‌های کشوری حوزه رسانه استان در انتهای جدول قرار دارد اما کار به‌زعم خودش با کیفیت خوبی انجام شده است.

وی اظهار داشت: خبرنگاران و رسانه‌های استان ماموریت خود را به نحو احسن دنبال می‌کنند و دیده‌ایم که در حوادث مختلف و شرایط جوی سخت کار خود را انجام داده‌اند.

طالبی گفت: انتظار ما ادامه همین روند است که رسانه‌ها با صداقت و امانتداری کار خود را پیش ببرند و موارد قانونی این حوزه نیز رعایت شود تا در حق مجموعه‌ای اجحاف نشود.

وی تصریح کرد: در برخی امور ضرورت دارد مصلحت‌های حوزه‌های کاری، نظام و انقلاب در نظر گرفته شود و گاهی آنچه واقعیت داشته را به خاطر یکسری مصلحت‌اندیشی نتوان انعکاس داد.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: بنابراین انتظار از رسانه‌ها این است برخی مصلحت‌ها را با تحلیل به‌جا و صحیح منعکس کنند تا تبعاتی برای جامعه نداشته باشد.

رییس سازمان بسیج رسانه امروز در سفر به خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند دیدار کرد و علاوه بر نشست با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، با جمعی از فعالان رسانه‌ای این استان هم دیدار می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرشاد مومنی، اقتصاددان: آقای رئیسی به دولت قبلی طعنه می‌زد که «شما کاری کردید که قیمت د...