تیم فوتبال فولاد خوزستان در جایگاه پانزدهم آسیا قرار گرفت


تیم فوتبال فولاد خوزستان در جایگاه پانزدهم آسیا قرار گرفت

اهواز - ایرنا - تیم فولاد خوزستان پس از قهرمانی در جام حذفی در جمع 300 تیم برتر دنیا و در رده پانزدهم آسیا قرار گرفت.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی باشگاه فولاد خوزستان سایت فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال(IFFHS.com) رده‌بندی تیم‌های باشگاهی جهان را در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که بر این اساس تیم فولاد خوزستان در پایان سال ۲۰۲۱ میلادی در رده سوم ایران، رتبه ۱۵ آسیا و همچنین در رده ۲۹۲ جهان قرار گرفت.

فولاد خوزستان فصل قبل با هدایت نکونام برای نخستین بار به عنوان قهرمانی در جام حذفی دست یافت تا سومین جام قهرمانی خود در رده بزرگسالان را به دست آورد.

فولادی‌ها اکنون به عنوان نماینده ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهند داشت و به عنوان سرگروه در گروه سوم رقابت‌ها با تیم‌های شباب الاهلی امارات، الغرافه قطر و آهال ترکمنستان همگروه هستند.

تیم فولاد خوزستان در ۲ فصل اخیر با حضور جواد نکونام در راس کادر فنی موفق به کسب ۲ سهمیه آسیایی و یک قهرمانی در جام حذفی شده و این موضوع باعث شده که این تیم بتواند در رده‌بندی بهترین تیم‌های جهان قرار بگیرد.

فولادی ها پیش از این در رده ۷۶۸ جهان قرار داشتند و با حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل قبل، قهرمانی در جام حذفی و همچنین حضور در مسابقات بعدی لیگ قهرمانان آسیا ۴۷۶ پله صعود کرده و اکنون در رده ۲۹۲ جهان قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در