امام جمعه قزوین: معرفی افراد شایسته به وزرا و استاندار با دلیل منعی ندارد


امام جمعه قزوین: معرفی افراد شایسته به وزرا و استاندار با دلیل منعی ندارد

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین گفت:در خطبه‌های هفته گذشته دخالت نکردن اشخاص در عزل و نصب‌ها را صراحتا بیان کردم که منظورم فشار آوردن به استاندار و وزرا بود ولی پیشنهاد دادن و معرفی کردن افراد شایسته با توضیح و دلایل، کار ارزشمندی است و منعی ندارد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در گردهمایی ماهانه ائمه جمعه استان قزوین در شهر اقبالیه با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز ولادت امام خمینی (ره) اظهار داشت: جهانی بودن شخصیت حضرت زهرا(س) از نگاه رسول اکرم (ص) و ائمه هدی (ع) با جهانی بودن رسالت پدر بزرگوارشان هماهنگ است.

وی افزود:امروز برای تحقق آرمان‌های حضرت زهرا (س) باید زنان را مورد توجه قرار داد و رسالت تبلیغی را به عهده آنها سپرد و نقش تربیتی آنها را در خانواده جدی گرفت، چراکه آنها در تحقق رسالت انبیای الهی که در رسول اکرم (ص) خلاصه شده، نقش بسیاری می‌توانند داشته باشند.

وی یادآور شد: حقیقتا امروز انقلاب اسلامی عرصه جدیدی به نام مقاومت اسلامی را به روی ما گشوده و نباید در این عرصه غایب باشیم، تجلیل از شخصیت سردار سلیمانی گام برداشتن در این مسیر است و باید ببینیم در تبلیغ و زمینه‌سازی مقاومت اسلامی چه رسالت‌هایی بر عهده ما است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور روسیه، بیان کرد: نامه‌ای که امام خمینی (ره) به گورباچف نوشت و در آن فاتحه بساط کمونیستی و مادی‌گرایی را خواند و خود گورباچف بعدها مصاحبه کرد و گفت کاش صحبت‌های امام خمینی را فهمیده بودم.

وی گفت: این حرکت در واقع اولین اقدام دینی دوران معاصر بود که در کاخ کرملین اثرگذاری داشت، دومین اقدام نیز اقدام شهید سلیمانی در کاخ کرملین و نمازی که خواندند بود و اینها زمینه را فراهم کرد که حضور آیت‌الله رئیسی در آنجا با برکت و در دنیا تاثیر گذار باشد.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به استقبال مردم از نماز جمعه، تصریح کرد: من در حد توانم خطبه‌ها و نماز جمعه جای جای استان را دنبال کرده و مشاهده می‌کنم که مردم جدی‌تر از گذشته در نماز جمعه شرکت می‌کنند و روز به روز با فاصله گرفتن از کرونا نماز جمعه باشکوه‌تر خواهد شد.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، تاکید کرد: بهمن ماه، ماه انقلاب است و اهمیت دارد که از همین ابتدا مسائل مربوط به پیروزی انقلاب و آثار منفی رژیم طاغوت را بیان کنیم و جلوی تحریف‌ها را بگیریم و می‌باید هرچقدر می‌توانیم در این زمینه روشنگری کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی