سلامت شاخصه اصلی در برنامه هفتم توسعه است


سلامت شاخصه اصلی در برنامه هفتم توسعه است

ساوه - ایرنا - سرپرست فرمانداری ساوه گفت: یکی از راهبردهای اصلی در برنامه هفتم توسعه، مبحث سلامت عمومی در جامعه است.

به گزارش ایرنا، «مهدی الیاسی» روز شنبه در چهارمین مجمع سلامت که با حضور جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات فرمانداری ساوه برگزار شد، اظهار داشت: نهادهایی همچون جهاد کشاورزی، دامپزشکی، آموزش و پرورش و محیط زیست باید تکالیف خود در زمینه سلامت جسمی و روحی جامعه انجام داده و استانداردهای لازم در این زمینه را اجرایی کنند.

وی بیان کرد: یکی از شاخص‌های اصلی توسعه که در برنامه هفتم در حال تدوین بوده، موضوع سلامت است و در راستای تامین فاکتورهای سلامت به همت آرمان‌های حاکمیتی و دستگاه‌های اجرایی نیاز است.

سرپرست فرمانداری ساوه گفت: با وجود همکاری دستگاه‌های اجرایی و تلاش دانشکده علوم پزشکی، ساوه رتبه ۱۹ در تزریق دز سوم واکسن را کسب کرده و باید به منظور ارتقای این جایگاه و ایمنی جامعه در برابر کرونا آگاه‌سازی جدی صورت گیرد.

الیاسی ادامه داد: در راستای اجرای سیاست‌های مجمع سلامت باید از ظرفیت خیرین سلامت و صنایع فعال در حوزه سلامت بهره‌گیری مطلوب صورت گیرد زیرا که مشارکت مردم و خیرین در اجتماعی کردن فرآیند سلامت ضروری است.

وی گفت: حفظ سلامت جامعه تنها وظیفه وزارت بهداشت نیست بلکه براساس آمارها ۷۵ درصد این وظیفه برعهده دستگاه‌های اجرایی و تنها ۲۵ درصد وظیفه وزارت بهداشت است.

سبک زندگی مردم سلامت محور شود

امام جمعه ساوه در ادامه این جلسه گفت: دین اسلام دین بهداشت و درمان است و در مورد بیماری‌های جسمی و روحی توصیه‌های بسیاری کرده است.

حجت‌الاسلام «جعفر رحیمی» ادامه داد: سبک زندگی مردم باید سلامت محور باشد و اصول زندگی سالم باید در جامعه تبیین شود.

وی بیان کرد: وظیفه همگانی ماست که با تامین اجتماعی سلامت در ظاهر و باطن با مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها مشکلات جامعه حل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس