تامین و تضمین عدالت برای همه مردم از مهمترین وظایف دولت است


تامین و تضمین عدالت برای همه مردم از مهمترین وظایف دولت است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: تامین و تضمین عدالت برای اقشار مختلف مردم از جمله مهمترین وظایف دولت و حاکمیت است.

فرزاد مخلص الائمه عصر شنبه در نشست بنیاد غدیر افزود: بحث عدالت در راس اهداف همه جوامع بشری در طول تاریخ بوده و کمتر جنبش اجتماعی و نهضت فکری می‌توان پیدا کرد که دنبال این مهم نباشد و در این زمینه ورود جدی و موثری به عنوان هدف نداشته باشد.

وی ادامه داد: تعاریف متعددی در حوزه هستی شناختی پیرامون بحث عدالت وجود دارد که تعریف اسلامی مبتنی بر تعریفی که از امیرالمومنین (ع) در خصوص عدالت وجود دارد بوده و این مهم مبنای نگاه کلان نظام اسلامی در این بحث است.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: بحث عدالت پژوهی یک شاخه مهم در حوزه علوم انسانی اسلامی بوده و خیلی باید بیش از آنچه تاکنون نسبت به این مهم توجه و کار شده به آن پرداخته شود.

مخلص الائمه گفت: دولت، حاکیمت و حکومت وظیفه تامین و تضمین چند مقوله را برعهده دارد که یکی از آنها رفاه بوده و دولت باید رفاه مردم را تامین و تضمین کند. وی، امنیت را از دیگر وظایف دولت عنوان کرد و افزود: دولت باید امنیت را برای مردم تامین کند.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: تامین آزادی از دیگر وظایف دولت است که با تعریفی که اسلام از آزادی دارد باید این مهم توسط دولت در جامعه تامین و تضمین شود.

مخلص الائمه افزود: در راس همه وظایف دولت، بحث عدالت بوده و دولت باید عدالت را برای همه اقشار تامین و تضمین کند و با تامین و حاکم شدن این مهم، تمامی مقولات دیگر را در دل خود آورده و حکومت نیز مستمر، مستقر، برقرار و پایدار می‌ماند.

استاندار مرکزی گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، در سرفصل عدالت در مبارزه با فساد، فاصله ژرفی با وضعیت مطلوب وجود دارد.

مخلص الائمه افزود: برگزاری این همایش‌ها و نشست‌ها بهانه‌ای است برای توسعه این نگاه و تعمیق این موضوع در جامعه و ما به عنوان دولت از این مهم همایت می کنیم و هرگروهی که بتواند یک گام در حوزه عدالت بردارد باید مورد استقبال قرار گیرد.

وی با یادآوری برگزاری همایش بین المللی غدیر در استان مرکزی گفت: برگزاری همایش بین المللی افتخاری برای استان مرکزی است.

استاندار مرکزی افزود: نیاز است در این خصوص کار جدی انجام شود، در صورتی که به این همایش نگاه جدی صورت نگیرد، این همایش نیز خروجی بسیاری از نشست‌های مشابه را خواهد داشت که فقط مقاله‌ای در آن خوانده شده و یا به چاپ رسیده است.

مخلص الائمه اظهار داشت: برگزاری همایش‌ها اقدام پسندیده‌ای است اما باید در مقالات مهم، عدالت و امنیت جریان سازی و گفتمانی حاکم شود تا دستگاه‌های دولتی و مدیران دولتی و اقشار مختلف مردم در آن فضا حرف زده و فکر کنند.

وی ادامه داد: این جریان سازی اگر مبتنی بر اجرای یک همایش شود و یک یا ۲ روز و قبل از آن کار محدودی انجام و رها شود و تا همایش‌های بعدی در سال های آینده به سرنوشت همایش‌هایی که هزاران هزار تاکنون برگزار شده، مبتلا می‌شود.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم تاثیر همایش‌ها طولانی‌تر شود باید از هم اینک به موضوعات آن توجه شده و مردم و جوانان درگیر شود و توسط صداو سیما و فضای مجازی برای آن تولید محتوای جدی شود و از افراد اهل فن و متولیان فضای مجازی در استان و کشور دعوت شوند.

مخلص الائمه گفت: این همایش‌ها باید برای دولت خروجی‌هایی داشته و قابل استفاده باشد تا بتوان روی آن کارهایی انجام داد.

وی ادامه داد: خروجی این همایش‌ها باید به گونه‌ای باشد که بتوان در حوزه فرهنگ، اقتصاد و اجرایی برنامه ریزی انجام دهیم.

مشاور نماینده ولی فقیه در بنیاد غدیر استان مرکزی در این نشست گفت: این استان به عنوان استان امام خمینی (ره) در جهان و کشور به عنوان محوریت کارهای ارزشمند است.
حجت الاسلام محمد هاشم مرادی افزود: استان مرکزی تنها استانی در کشور است که با همت صدا و سیما برنامه‌های نهج البلاغه ضبط و به دیگر استان‌ها ارسال شده‌ است.
وی ادامه داد: چهار هزار و ۵۰۰ نفر در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری توسط بنیاد غدیر استان مرکزی اطعام و بسته‌های مومنانه دریافت کردند.
حجت الاسلام مرادی افزود: ۱۲ هزار نفر از نونهالان و دانش آموزان استان مرکزی طی دهه امامت در شبکه شاد از پیام‌های امیر المومنین بهره‌مند شدند.
وی اظهار داشت: اعزام پزشک و روحانیون به مناطق محروم از دیگر اقدامات بنیاد غدیر استان مرکزی بوده‌است.
مشاور نماینده ولی فقیه در بنیاد غدیر استان مرکزی خاطر نشان کرد: ۵۰۰ نفر از هنرمندان کشور توسط سپاه روح الله استان در اراک از آموزش‌های لازم بهره‌مند شده و به نقاط مختلف اعزام شده‌اند.
حجت‌الاسلام مرادی گفت: برگزاری همایش عدالت از جمله برنامه‌های بنیاد غدیر استان مرکزی بوده و نیاز است این همایش توسط مسئولان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: با توجه با ارتباط مستقیم آموزش و پرورش با جوانان و نوجوانان، هفت تا هشت برنامه برای اجرا در ایام رجبیه پیش بینی شده که در این ایام در ادارات، مدارس و دارالقرآن برگزار می‌شود.

بهرام حسین آبادی افزود: برگزاری مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان مرکزی است که مرحله منطقه‌ای این مسابقات در ایام رجب برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق