هرمزگان با افزایش محسوس آمار مبتلایان به سویه اومیکرون کرونا مواجه است


هرمزگان با افزایش محسوس آمار مبتلایان به سویه اومیکرون کرونا مواجه است

بندرعباس- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت :براساس گزارش های دانشگاه علوم پزشکی این استان با افزایش محسوس آمار مبتلایان به سویه اومیکرون کرونا مواجه است.

علی رئوفی عصر شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به سویه اومیکرون کرونا در استان افزود: شهرستان های غرب هرمزگان از جمله بستک، پارسیان و بندرلنگه بیشتر با افزایش موارد ابتلا به سویه اومیکرون روبرو هستند.
وی بیان داشت: فرمانداران شهرستان های غرب هرمزگان با همکاری مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان، تدابیر پیشگیرانه را به منظور جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به سویه اومیکرون در این مناطق در دستورکار قرار دهند.
معاون استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم خودداری مردم از حضور در اجتماعات، خاطرنشان کرد: به دلیل حضور افراد در اجتماعات شاهد ابتلای خوشه ای به سویه اومیکرون در هرمزگان هستیم که این مهم ضرورت خودداری مردم از شرکت در اجتماعات به ویژه جشن های عروسی را دوچندان کرده است.
وی افزود: تمامی بخشداران و دهیاران هرمزگان همکاری خود را با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان برای جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به سویه اومیکرون با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه افزایش دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، گفت: صنایع استان رعایت شیوه نامه های بهداشتی را برای حفظ سلامت نیروها به صورت دقیق در دستور کار قرار دهد.
رئوفی اظهار داشت: با توجه به تاکید دانشگاه علوم پزشکی استان، هرگونه علائم سرماخوردگی به عنوان ابتلا به اومیکرون تلقی شود و ضروری است افراد مبتلا پنج روز در منزل برای جلوگیری از ابتلای سایر افراد، در قرنطینه باشند.
وی تصریح کرد: با توجه به سرایت بالای سویه اومیکرون، استفاده از ۲ ماسک در اماکن عمومی ضروری است و این مهم در کاهش آمار مبتلایان نقش بسزایی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازگشت سخت به صدر/ پیشنهاد تمدید پرسپولیس به اوسمار/ پیشخوان